Någon som vet hur det funkar att använda hammarlack på trä (plywood och/eller MDF), enbart för inomhusbruk?

Den är ju egentligen för metall, men jag är ute efter hammarlooken.
 
T Troberg skrev:
Någon som vet hur det funkar att använda hammarlack på trä (plywood och/eller MDF), enbart för inomhusbruk?

Den är ju egentligen för metall, men jag är ute efter hammarlooken.
Det funkar bra. Har gjort det flera gånger.
 
Tackar!

Försökte googla det, och hittade bara en massa folk som hade starka åsikter åt båda hållen, men inte hade prövat...
 
R
Inga problem på mdf, dock suger den färg ordentligt. Gjort en del högtalare i mdf och kört med vit hammarlack som jag rollat med skumgummiroller.

Blir riktigt bra men underarbetet är a och o som alltid. Sen slipa inte ner mdf:en för mycket då kan ytan resa sig och bli lite knottrig.
Kan iofs bero på min okunskap gällandes målning:crysmile:
 
Grunda ordentligt, speciellt MDF kanter som suger färg som ett nyrensat avlopp.
Sedan hammarlack.
(Hammarlack är så fult)

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Sedan hammarlack.
(Hammarlack är så fult)
Det beror på. Ibland vill man ha den effekten.
 
R
Finns ju även slät lack från hammerite som är som hammarlack men utan apelsinskals effekten men som ger samma hårda emaljliknande yta som vanlig hammarlack.
 
R RalleB skrev:
Finns ju även slät lack från hammerite som är som hammarlack men utan apelsinskals effekten men som ger samma hårda emaljliknande yta som vanlig hammarlack.
Jo, jag vet, men i det här fallet vill jag få en diffusoreffekt som mjukar upp ljuset från lampor via reflektion på silverhammarlack. Jag vet att reflektionsgraden inte är lysande, men det är tillräckligt för att mjuka upp ljusbilden.
 
  • Gilla
Jannesch
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.