Stugbygget.se
Hej forumet! Skulle ni kunna kika på bifogad situationsplan för 1:28. Tror ni den är ok? Området ligger utanför detaljplan. Byggnationen på grannfastigheterna ser idag inte ut som i den sit.plan jag gjort, jag har rippat denna från de ursprungliga bygglovet som dels ändrats och dels gått ut. Skall jag hellre blanka de andra tomterna? Hälsningar Andrei Situationsplan för fastigheten 1:28 med måttangivelser, tomtgränser och symboler för byggnation, utanför detaljplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det för bygglov ? I så fall måste du ha en nybyggnadskarta från kommunen.
 
Stugbygget.se
R RoBo skrev:
Är det för bygglov ? I så fall måste du ha en nybyggnadskarta från kommunen.
Är för fritidshus utanför detaljplan så det behövs inte
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Ok såg så formellt ut därav frågan. Då tycker jag nog det ser bra ut.
 
Stugbygget.se
R RoBo skrev:
Ok såg så formellt ut därav frågan. Då tycker jag nog det ser bra ut.
Alltså vi skall ha den till bygglovsansökan och det behövs bara en sit.plan.och ingen nybyggnadskarta
 
Stugbygget.se Stugbygget.se skrev:
Alltså vi skall ha den till bygglovsansökan och det behövs bara en sit.plan.och ingen nybyggnadskarta
Ja det var det jag menade. Din plan ser bra ut.:)
 
Hemmakatten
Fin Södervänd tomt. Huset är välplacerat. Men tänk på att planera in för garaga/carport och eventuella förråd.

Tänk också på framtida uteplatser, framförallt på östersidan för morgonkaffet så att inte ett garage skymmer solen. Samma gäller på västersidan, där vill man sitta medans solen går ner.
 
Stugbygget.se
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Fin Södervänd tomt. Huset är välplacerat. Men tänk på att planera in för garaga/carport och eventuella förråd.

Tänk också på framtida uteplatser, framförallt på östersidan för morgonkaffet så att inte ett garage skymmer solen. Samma gäller på västersidan, där vill man sitta medans solen går ner.
Hej och tack för bra förslag, vi vill eventuellt bygga ett attefall längre fram oxå, vi har funderat på parkering och det känns nästan som att den borde hamna i mitten nere vid vägen, då har man båda sidorna i fred
 
Hemmakatten
Jag skulle placera ett garage så långt ner mot östra sidan som möjligt. Finns förmodligen en gräns att ni måste ha garaget minst 6 m från vägen (så att en bil kan stå på uppfarten)
 
Stugbygget.se
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Jag skulle placera ett garage så långt ner mot östra sidan som möjligt. Finns förmodligen en gräns att ni måste ha garaget minst 6 m från vägen (så att en bil kan stå på uppfarten)
Hej, tror vi hoppas garage, känns inte som prio vid fritidshus. Däremot skulle vi vilja ha infarten där men det finns dessvärre 2 brunnar i vägen som ställer till det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.