Jag har en Bosch indego sedan 4år som sista året ej gått att programmera/ändra då knapparna slutat fungera. Har nu tröttnat på det eftersom ljudnivån dessutom ökat markant och bestämt mig för att byta, men vet inte till vad.
Ska man köpa en HQ? (har deras värsting på landet som gått utan problem i 3år, men där är 3000m2 kuperad komplex trädgård)
Hemma är det 200m2 plan tomt.
Landroid kan man hitta för drygt 5000 på Jem&fix, men är den bra eller ska man köpa HQs enklaste för dubbla pengen?
 
Gardenas klippare bygger på Husqvarnateknik. Dom har den nya sileno City-serien som kanske passar dina behov.
 
Det finns ju även Mcculloch Rob 600 och 1000 som är väldigt prisvärda och som bygger på samma plattform som Automower 105, 305 och 308. Priset är ju helt rätt på dem. Gardena Sileno city är ju lite finare i och med roterande tredje hjul. Men till 200m2 kanske man kan vara utan det.
 
Gardena Sileno city eller Mcculloch Rob 600
 
Tack för alla svar, ska kolla på Mcculloch. Har inte sett dem ”in action” utan bara på bild.
Till 200 kvadrat behövs knappt en robot, men det är bekvämt!
Bifogar en kort sekvens med Indego:n. Fortsätter jag köra den kanske jag får en ny av grannarna!! :crysmile:
 
p-pennan p-pennan skrev:
Tack för alla svar, ska kolla på Mcculloch. Har inte sett dem ”in action” utan bara på bild.
Till 200 kvadrat behövs knappt en robot, men det är bekvämt!
Bifogar en kort sekvens med Indego:n. Fortsätter jag köra den kanske jag får en ny av grannarna!! :crysmile:
[video]
Titta på nya indigo 350 connect. Finns för bra peng nu
 
Bosch har ju haft en hel del kvalitetsproblem så skulle vara försiktig där.
 
Jag är mycket nöjd med min Landdroid S500 som är inne på sin andra sommar.
Enda minuset i mina ögon är väl egentligen att den bara har ett hjul fram vilket gör att den lätt kan köra fast om man har en gropig tomt. Jag har fyllt upp de värsta groparna och tar succesivt även mindre gropar så snart är mattan slät som en golfgreen ;)

Är också imponerad över hur bra den klarar lutningar. Jag har en liten tvär slänt upp mot garaget som har runt 50% lutning där det är som värst. Det klarar det bra så länge det inte är för blött i gräset.

Att klippdisken är placerad offset långt ut på sidan gör att det blir minimalt med trimning längs kanterna. (y)
 
Någon ny Bosch kommer inte in i trädgården, då kan man nästan lika gärna klippa för hand jämfört med tiden det tar att fixa/trixa att få den att fungera.
Har fått höstpris på en HQ 310. Frågan är om den är dubbelt så bra som tex Gardena alt Mcculloch?
 
Det tror jag inte. Jag tror en gardena sileno city 250 är det bästa alternativet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.