Hej

Jag vill veta hur stort hål jag behöver för trappan till andra våningen! Jag vill också veta när jag är i säkert läge så att jag kan ha dörren till rummet under trappan.

Jag vet att en arkitekt löser detta men jag vill gärna lära mig och det finns redan en arkitekt inblandat men han kan ej lösa trappan eftersom han jobbar ej med hus. 3D-modell av en inomhustrappa som leder till andra våningen med potentiell plats för dörr under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell av en trappa till andra våningen i ett hem med öppning för nedre dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-rendering av en trappa med öppning till andra våningen och en dörr under trappan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M MackanM skrev:
när jag är i säkert läge
Vad menar du med säkert läge? Jag tror du gör det hela mer komplicerat än det är.
 
nimhed nimhed skrev:
Vad menar du med säkert läge? Jag tror du gör det hela mer komplicerat än det är.
Med säkert läge menar jag när kan jag nå den höjden där jag kan ha en dörr under. vill helst ha dörren under trappan ifrån hallen och ej ifrån vardagsrummet.

Vad menar du med komplicerat? har du en lösning?
 
Jag menar att oavsett hur du konstruerar trappan kommer de första trappstegen ovanifrån se likadana ut. Ska du få plats med en dörr under, måste du ha rejäl höjd mellan våningsplanen.
 
n
nimhed nimhed skrev:
Jag menar att oavsett hur du konstruerar trappan kommer de första trappstegen ovanifrån se likadana ut. Ska du få plats med en dörr under, måste du ha rejäl höjd mellan våningsplanen.
jag hänger ej med men vadå ovanifrån? jag har inga problem med det. Vill bara veta öppningen i bjälklagen och om dörr får plats. Höjden är 3 m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.