Ska smälla upp 15m2 redskaps/skidförråd och en halva skotergarage i lösvirke. Vad skulle ni lägga för golv i skoterdelen? Vill ha ordentliga springor så snö och vatten trillar igenom. Funderade på 45x70 eller 28x70. Inge tryckat.
 
R
45X70 min under skotern , då blir det många springor som snö/is ramla igenom
 
R rävlyan skrev:
45X70 min under skotern , då blir det många springor som snö/is ramla igenom
Min skriver du, skulle du dragit på med nåt annat?
 
R
Kretikos Kretikos skrev:
Min skriver du, skulle du dragit på med nåt annat?
Ditt eget förslag , vet inte storleken på skotern men en stor väger mellan 200 -300 kg
så det behövs lite under för att bära , nu fördelas vikten över flera , Vill du kan du ta ett snäpp
grövre när du ändå håller på , tänk på att C/C 300 mellan reglarna under är nog ett måste
Hur tänker du med bjälklaget
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Stickan56
Jag skulle göra en dränerad bädd av singel.

Stickan
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Jag skulle göra en dränerad bädd av singel.

Stickan
Med lite mer tid så hade det varit ett bra alternativ!
 
200-300kg skoter blir ett klart lägre yttryck än en männska. Band och skidor sprider ju lasten rätt bra. Om det är någon kant man kör över kan det bli lite mer last, men det är inget extremt.
 
R rävlyan skrev:
Ditt eget förslag , vet inte storleken på skotern men en stor väger mellan 200 -300 kg
så det behövs lite under för att bära , nu fördelas vikten över flera , Vill du kan du ta ett snäpp
grövre när du ändå håller på , tänk på att C/C 300 mellan reglarna under är nog ett måste
Hur tänker du med bjälklaget
Den kommer bli 4.3x3.5 ungefär och stå på tre rader plint med bärlina på 170 och bjälklag på 145 är tanken. 12 plintar totalt. Oisolerad.
 
R
Då kommer det att hålla bra , är det en långbandare du har så blir det inte många Kg på cm m2
 
Jag la matta i ett skotergarage med brunn i mitten och fall dit, kommer inte ihåg vad dom körde på?
Undra om det var en vagn av nån typ så det gick att skjuta skotern i sidled för att få plats att tex valla skidor
 
R rävlyan skrev:
Då kommer det att hålla bra , är det en långbandare du har så blir det inte många Kg på cm m2
Standard touring maskin. Polaris 550. 250kg ungefär. Då kör jag på detta!
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag la matta i ett skotergarage med brunn i mitten och fall dit, kommer inte ihåg vad dom körde på?
Undra om det var en vagn av nån typ så det gick att skjuta skotern i sidled för att få plats att tex valla skidor
Men då var det nog större än en lite frigga av plank? :D
 
Jag har C-c 60 i min skoterfrigga. Uppe på det ligger 28x120 åt ett håll och sedan 22x95 åt andra hållet som jag kör tvärs över. Det håller bra, nu står det två skotrar och en pulka där inne som väntar på att snön och kylan ska komma :p. Det är dock inte så stora springor som du tänker.
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Jag har vanlig 22x95 på reglar cc 600 i garaget för två skotrar. Det har hållit i flera år. Visst väger en skoter en del, men vikten är ju fördelad på en relativt stor yta. En vanlig altan rasar ju inte för att tre vuxna personer står bredvid varandra...
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Den drar in rätt så mycket snö så hur mycket utrymme under har du tänkt att ha? Jag gjöt själv en platta och la på en grov räfflad matta. Den mattan drar jag bara ut när det behövs tömmas. Fungerar toppen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.