Vi är spekulanter på ett hus byggt 1954 med källare. Vi har varit där och källaren verkar torr och fin och mäklaren har sagt att hon bedömmer den som fuktfri. Källaren är uppvärmd med pannrum, tvättavdelning, hall, SPA avdelning och toalett. Fick reda på igår att huset aldrig är dränerat. Behöver vi oroa oss? Vad tror ni om detta?
 
Det beror på om det är en sandig rullstensås huset ligger på !
Man toig det inte så allvarligt på dne tiden med dränering då källare oftast inte var inredda som vi nu inreder.....när är inredningen gjord?
Jag undrar vad man skulle finna om man kikade bakom 'något' - men fråga noga hur det är gjort och så......
 
Om det är torrt på insidan skulle jag inte oroa mig.

Det värsta som kan hända är att ni i en framtid måste dränera. Planera för 50-150kSEk för detta beroende på om ni gör det själva eller inte.

 
Jag hade nog stukit in en fuktmätare i alla fall här å var i källaren. Vet många som det gåt tokigt för som hade en 'torr' källare som visade sig bakom olika installationer emot väggar ha fuktskadat....ett annat trix är ju å mäta luftfuktigheten fast det ger ju bara en ögonblicksbild av läget.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.