Vid vårt fritidshus har vi i sommar byggt en brygga på knuttimmrade stenkistor, bryggan är ca 2,5 x 20 meter. Nu kommer vintern med is o snö på sjön, då blir det många skotrar som passerar längs vår strand. Har någon något bra tips på hur vi kan markera att där finns en brygga för att undvika att någon kör rakt in i den och skadar sej? (Eftersom vattnet sjunkit undan nu på hösten så kommer bryggan ligga 2-3 dm över isens nivå) Tips någon?
 
Går det inte att sätta nån typ av flaggor/vimplar på stolparna i en självlysande färg eller nått. Sätt dom på en stång så dom når nån halvmeter upp.. då borde det synas bra..
Vill du att det ska synas på kvällen/natten sätt då istället sånna där trädgårdslampor som laddas upp av solljuset och lyser ett par timmar in på mörkrets halva.
 
Jag tror att det är bättre med risruskor, eller granris. Det har större chans att få vara i fred och är lättare att komplettera. Syns också bra mot snön.
 
Tack för jättebra tips! Till helgen när vi åker ut igen till stugan ordnar jag nog med en kombination av era tips, kom på att jag ska hänga reflexer där oxå!
 
Far ut och plocka några sådana här orange-röda vägpinnar med reflex. Det borde fungera bra.
 
Kent_Johan skrev:
Far ut och plocka några sådana här orange-röda vägpinnar med reflex. Det borde fungera bra.
Vart växer dom?? ;)
 
Myckling skrev:
[quote author=Kent_Johan link=1130140775/0#4 date=1130275690]Far ut och plocka några sådana här orange-röda vägpinnar med reflex. Det borde fungera bra.
Vart växer dom?? ;)
[/quote]

Faktiskt rätt uteslutande vid vägkanter :) Dock tilölhör de en utrotningshotad art då de i framtiden kommer vara utan reflexer.
 
Kent Johan skrev:
[quote author=Myckling link=1130140775/0#5 date=1132322965][quote author=Kent_Johan link=1130140775/0#4 date=1130275690]Far ut och plocka några sådana här orange-röda vägpinnar med reflex. Det borde fungera bra.
Vart växer dom?? ;)
[/quote]
Faktiskt rätt uteslutande vid vägkanter :) Dock tilölhör de en utrotningshotad art då de i framtiden kommer vara utan reflexer.[/quote]

;D ;D Ni e ju goa... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.