Frågan: Hur gör jag med ångspärr på "ytterväggen" på orginalhuset?

Förtydligande:

Håller på att sätta ångspärr i utnyggnaden, men jag vet inte riktigt hur man bör göra på väggen som tidigare var ytterväggen på huset, ska den plastas in? Huset är byggt 1939 så någon plast finns ju inte någon annan stans.

Tack på förhand!

MVH
ekblom
 
E
Bumpar denna aktuella tråden då jag funderar samma sak. Har ett hus från 40 talet men förmodligen har dom isolerat på det för det finns diffusionspärr i vissa väggar.

Nu har jag förlängt huset och flyttat ut gaveln. Dock uppkom en fundering idag då jag skulle ansluta plasten i hörnen mot bef byggnad. Hur löste du detta?? Eller om någon annan gjort detta
 
A
E epw skrev:
Bumpar denna aktuella tråden då jag funderar samma sak. Har ett hus från 40 talet men förmodligen har dom isolerat på det för det finns diffusionspärr i vissa väggar.

Nu har jag förlängt huset och flyttat ut gaveln. Dock uppkom en fundering idag då jag skulle ansluta plasten i hörnen mot bef byggnad. Hur löste du detta?? Eller om någon annan gjort detta
Tejpa där du slutar mot gamla huset med åldringsbeständig tejp mot lämpligt ställe (första stolpen i utbygget , den som sitter ihop med gamla huset eller gamla huset där det slutar , ett ställe du kan tejpa så det sitter helt enkelt)
 
E
Det var precis så jag löste det. Håller tummarna på att ser blir bra.
 
A
E epw skrev:
Det var precis så jag löste det. Håller tummarna på att ser blir bra.
(y)Blir alla tiders , alltid knepigt när gammalt möter nytt i renoveringar
 
E
Passade på att bränna en fein 250 och kapa av matningen till garaget när jag ändå höll på:crysmile::crysmile:. Annars gick det bra . Tackar för hjälpen. (y)(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.