hej,
Jag tror min odåga till son har varit och vridit på dessa två kranar. Han förnekar givetvis men problemet är att jag vet ej om dom öppna eller stängda. En är märkt R och en annan märkt RV. Säger mig dock nada, men misstänker att det är till radiatorerna i den utbyggda delen. Vad tror Ni, är dom öppna eller stängda?
 
  • Två rörkranar märkta R och RV mot en brun träbakgrund, oklart om de är öppna eller stängda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Srängda.
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
R
Kreativt barn :D:D låt barnen utvecklas till eget sinne och verklighet :D
Stängda vredet ska stå jäms med rören
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Mmm... ser det lite som den här med knappen “don’t push” man bara mååååste prova ;)
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Då står nog R för retur och HV för hetvatten.(y)
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
När jag vrider på den nu så läcker det ut lite vatten. Drog åt dem men fortsätter att läcka lite. När dom nu är helt öppna ser jag inget vatten droppa, blir bara när jag vrider. Är dom kassa nu då?
 
R
Dom kan droppa lite när man vrider dom men ska inte göra det i öppet eller stängt läge
Inget att oroa sig för
 
(Kul)ventiler som inte används (manövreras) kontinuerligt (några ggr/år) börjar läcka när man rör på dom, detta pga bla avlagringar.
 
Tack för svaret! Verkar ej droppa när den helt öppen. Han vart nog arg när han ej fick spela Xbox på en vecka för en annan sak han gjort :thinking: då ska vi ner och förstöra lite för pappa helt enkelt. Suck!
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Jodå, den läckte lite under natten. Rörmokarn fick hit och byta dem båda två. Va lite nervös att man vart tvungen att tömma hela systemet men han lyckades utan.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.