Jag får frispel på Wilmer, som min Automover 220 heter. Jag har gjort en biyta, där jag alltså kopplat på en extra slinga kabel med trevägskopplingar, är det fel? Jag mäter strömmen och det piper i alla trådar, men Wilmer hävdar att han är utanför arbetsområdet så snart jag försöker starta honom där... VAR tänker jag fel?
 
Från din beskrivning kan jag bara gissa att du har växlat kablarna (dragit dom i kors) på väg ut i ön som bildar ön.

Ritning av kökslayout med markerade avstånd och områden såsom biyta och huvudområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Jag får frispel på Wilmer, som min Automover 220 heter. Jag har gjort en biyta, där jag alltså kopplat på en extra slinga kabel med trevägskopplingar, är det fel? Jag mäter strömmen och det piper i alla trådar, men Wilmer hävdar att han är utanför arbetsområdet så snart jag försöker starta honom där... VAR tänker jag fel?
När man skriver så kommer man ofta på lösningar. Jag har gjort som på bilden, men jag måste kanske ha en kabel till som går parallelt med den som delar huvudyta med biyta, så de bara kopplas ihop på ett ställe, nu har jag ju kopplat i hop dem på två ställen, där de röda cirklarna är. Är det så? Schmatisk bild av två kopplade ytor med två röda cirklar som markerar kopplingspunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du parallellkopplar en ny yta. Slingan ska bilda en sluten krets enl. bifogad bild.
Sedan är väl frågan om det ska kallas biyta. Som det ser ut på din bild är det helt enkelt en ny yta du vill klippa. Då ska bara slingan utökas med denna yta. Eller saknar vi fakta här?
 
E etompau skrev:
Du parallellkopplar en ny yta. Slingan ska bilda en sluten krets enl. bifogad bild.
Tack, då blir det till att köpa mera kabel igen :(
 
Som sagt hänger ytorna ihop behövs inte den mittersta lodräta beg.kabeln. Frigör den i så fall från slingan i kopplingarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.