Så här har en golvläggare lagt och tycker att det var det bästa och snyggaste!!

Känns så där tycker jag...
Emotser gärna förslag mycket bättre lösning TACK:)
 
  • Tröskel mellan trägolv och mörkt klinkergolv med synlig dörrkarm och mattkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För att vara lite petig så hade jag nog sett att den gerade listen fortsatt hela vägen till vägg och då ramat in stengolvet.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Sir James Sir James skrev:
Så här har en golvläggare lagt och tycker att det var det bästa och snyggaste!!

Känns så där tycker jag...
Emotser gärna förslag mycket bättre lösning TACK:)
Eftersom bilden inte ger ett helhetsintryck hur hela rummet ser ut så kan jag bara "tycka" vad som inte ser bra ut rent estetiskt.

Det första jag reagerade på är att stavarna i golvet ligger inte horisontellt med trappen, jag hade lagt golvet åt andra hållet, vridit det ett kvarts varv.

Listen som täcker runt stenmaterialet skall gå hela vägen in mot väggen, mot muren vid trappan.

Listen vid trappan skall möta mot föregående, den som går mot muren.

Rent yrkesmässigt så ser man ofta dessa lösningar, inte jättebra men troligtvis vad en kund kan förvänta sig idag, inte alla hantverkare gör på detta vis som ni har, men inget ovanligt.

Din golvläggare är inte speciellt duktig på att sätta lister!..

Mvh P-A
 
  • Gilla
Torkad gubbe och 1 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
För att vara lite petig så hade jag nog sett att den gerade listen fortsatt hela vägen till vägg och då ramat in stengolvet.
Bra ide'.
Lite svårt hörn är det, trappa till höger, öppenspis med stengol o jag står i en öppning till sovrums avdelningen...
 
  • Trappsteg och stengolv vid öppenspis möter trägolv i öppning till sovrumsavdelning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enklaste att få till det snyggt är som föreslagits ovan att sätt ny list som fortsätter in mot väggen. På så vi slipper du åxå ändträt på listerna vid trappen.
Håller med, någon fena på listning verkar golvläggarn inte vara .
 
Det kan bli bäst om du bygger in stengolvet med en inramning och tittar under listen mellan trappen och golvet om det går att ta bort listen helt och hållet, kan bli riktigt bra.

Det blir lätt för mycket lister på golvet.

Mvh P-A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.