R
Nu var det ju bilder på TS hus jag efterlyste... :)
 
Nu har jag fixat ett par bilder, men bara på baksidan. Det var för mörkt på framsidan.
Baksidan av ett hus med trädäck och paraply i solnedgångsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Husets baksida i kvällssol med putsad fasad och fönster med skuggor från träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
mexitegel mexitegel skrev:
Nu var det ju bilder på TS hus jag efterlyste... :)
:cool:
 
Mycket snygg mexifasad! Färgen på fönster och vindskivor är inte lika bra, även om den är tidstypisk. Det blir för stora kontraster och för starka konturer. Men det är ju lätt att ändra på. Ber att få återkomma när jag funderat lite.
 
Återkom gärna. Min historia med det här huset går så långt tillbaka i tiden så jag känner mig hemmablind. Jag är mkt tacksam för förslag på möjliga förädlingar av kåken i form av tak, fönster och på lång sikt även fasad.
 
Gammelnörden
Frågan är vad du vill uppnå rent stilmässigt då färger och material är ganska tidsbundna. Vill du att huset ska andas mer 2000-tal eller vill du bara uppdatera 70-talet?
 
Vitmålad sockel, och vit puts samt vanligt rött lertegel skulle passa det där huset som handen i handsken (y) (Fönster och vindskivor behöver ju målas i annan kulör förstås också :)).

Men om det är osäkert med att putsa fasaden så är jag mer tveksam. Du skulle ju kunna testa hur det ser ut med nån av färgapparna: Sadolin visualizer, nordsjö visualizer, jotun colourmatch t.ex.
 
Det är framför allt färgen på fönstren, karmar och bågar, som jag tycker ger för stor kontrast. Färgen bör vara ljusare och mer mättad. Kulören i sig är nog inte så viktig. Det kan även vara ljusgrått. De takknutna trädelarna tycker jag bör färgsättas mht vilka pannor du får på taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.