Dolt, får jag kanske tillägga.
 
Conhem har en app till appletv. Då kan ni se utbudet ni annonserar på via wi-fi.
 
Ni pratar om Chromecast. Men jag får det inte att funka viaplay- chromecast med iphone.
 
Låter konstigt, jag tycker Viaplay funkar utmärkt med Cromecast. Är det just Viaplay, eller får du inte din Cromecast att funka alls?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Låter konstigt, jag tycker Viaplay funkar utmärkt med Cromecast. Är det just Viaplay, eller får du inte din Cromecast att funka alls?
Det är tv kanalerna direkt via viaplay. Och då är ju inte Chromecast ett allternativ.
 
Med canal digital fungerar det. Kollade precis. Så vill man se tv kanaler via Chromecast måste man vara kund hos Canal digital. Viaplay funkar till Appletv. Alltså tv kanalerna direkt.
Vart lite konstigt med mitt första inlägg i tråden då jag inte kollat ordentligt innan jag skrev.
 
J
Jag gissar att du har Comhem, och är det så kan du prova deras nya TV Hub. Den funkar bäst med antennkabeln i, men går även via rj45 eller wifi, men då lite långsammare när man zappar, eftersom den då måste buffra några sekunder vid byte. Kolla länken nedan. Jag kör den själv, men då med både koaxkabeln i, och med rj45/ethernet från routern. Den kostade 500 kr engångskostnad men ingick sedan i tv-abonnemanget. Den påminner om en Apple TV/Android TV korsad med en TV-box och går också utmärkt att surfa och stream film på via Google play-appar, och har Chromecast inbyggd. Alla TV-kanaler (med TV-guide) plus streaming/Youtube allt-i-ett alltså. Det är värt att prova OM du nu har Comhem eller Boxer. Den uppfyller alla de krav du ställt, vad jag kan se, åtminstone till en av tv-apparaterna det gäller. Man skulle kunna tänka sig att köra via homeplug från routern om wifi är för dåligt. Senast igår streamade jag 4K H265-film utan hack. Går prata hur mycket som helst om denna burken, men det får bli om intresset ens finns :)

https://www.comhem.se/tv/tv-hub?gcl...gclsrc=aw.ds&dclid=CKTK4Onw69wCFcQWGAodT6IOrQ
 
Redigerat:
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Tråd rensad på inlägg som refererer till olämplig verksamehet.
/Mats
Moderator
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Hm, och jag som drog både coax och cat 6 till nästan alla rum 2016. :thinking:
Samma problem här. Drog fördragna PM flex med 2xcat6 och coax 2014 till samtliga rum. Bra om man vill ha parabol iofs. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.