Tjena

Jag har gjort ett litet hemmabygge vad gäller inbyggnad av diskmaskin. (Se bifogade bilder)
Min fråga är om ni tror att det är ok som det är nu vad gäller värmen som kommer bildas när maskinen är igång?
Eller om jag borde göra något mer för att ventilera, typ knacka ut bakdelen av skåpet med?
(Det kanske till och med räcker med att lämna skåpdörren öppen när den är igång?)

Tack på förhand.
Alex
 
  • Diskmaskin inbyggd i köksskåp med fråga om värmeventilationslösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmabyggd inbyggnad av diskmaskin under köksbänk, fråga om värmeavledning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Blir ingen värme direkt , men tänk på ev . skiva ovanför , det blir mycket ånga som går upp när
du öppnar och det blir vatten på undersidan , ska vara någon form av tätskikt under skivans
framkant och bäst med ca 10 cm in eller hela vägen in
 
R rävlyan skrev:
Blir ingen värme direkt , men tänk på ev . skiva ovanför , det blir mycket ånga som går upp när
du öppnar och det blir vatten på undersidan , ska vara någon form av tätskikt under skivans
framkant och bäst med ca 10 cm in eller hela vägen in
Ok, Så om jag sätter ett hyllplan över maskinen och sen en fuktspärr under den så ska det vara ok?
Typ en sån här:
https://www.bauhaus.se/sjalvhaftande-fuktsparr-700x700-mm.html
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
R
H Hidoi skrev:
Ok, Så om jag sätter ett hyllplan över maskinen och sen en fuktspärr under den så ska det vara ok?
Typ en sån här:
[länk]
Du är på rätt väg och eftersom den är bredare än DM kan du gå ner lite på sidorna ,
Det är i överdelen som ångan mest går upp och knäcker en skiva , allra helst om den är i spån
så tar det inte lång tid för den att svälla
 
  • Gilla
Hidoi
  • Laddar…
A
Det är många som har det på detta viset.
Knöligt vid service
Taskig ergonomi
När den läcker så blir skåpet förstört
Dvs en ren nödlösning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.