Hej!
Jag hyr ett hus på landet och hade i vintras problem med att det var minusgrader i förrådet under trappen. Nu när jag städade i förrådet ramlade frånlufts-donet bort och jag ser rakt ut genom väggen. Detta förklarar ju hur kalluften kommer in vintertid.

Min fråga är om det ska vara så eller borde det vara "mindre lätt" för luften att komma in?
Det är lätt för mig att peta i lite isolering inför vintern men vill gärna veta om det ska vara så här eller om det är gjort på ett felaktigt sätt som min hyresvärd borde fixa.

Bifogad bild visar hur det ser ut utifrån och inifrån.

/ Stina
 
  • Tvådelad bild som visar ett ventilationsgaller på rödmålad vägg utifrån, och en inifrån-vy av ett öppet frånlufts-don utan täckning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska kunna reglerar öppningen genom att snurra på tallriken (när den sitter fast på väggen).
Ventilen sitter där för att det ska bli ventilation.
 
Tack för svar!
Då är det så det ska vara då, jag är med på att det ska ventilera men tycker det blir tokigt när det släpps in så mycket kalluft. Tallriken har alltid varit stängd på just detta ställe, men så satt den löst istället :)
I vintras frös inkommande vatten i detta utrymme och jag fick ställa in ett element.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.