MultiMan MultiManOriginal skrev:
Har du kollat var elen går så att du inte borrar i några rör? Om du borrar lite överallt finns ju risken för mer problem.
Finns inga eluttag i närheten så det bör vara OK.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Taket brukar vara uppbyggd på följande sätt underifrån, undertak - gles - plast - mellanbjälklagsreglar/takstolar med isolering mellan.

Glesen monteras ofta med C/C 300mm ibland med andra mått.
Aha men då fattar jag, tack!
Hittade skiten nu till slut, det var att det var ett mellanrum mellan skivan och bjälken som gjorde att jag missade den först.

Tak så mycket alla som svarat!
 
  • Två barn sitter i en färgglad hängmatta inomhus nära en bjälke och skiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
A AndersGrusell skrev:
Finns inga eluttag i närheten så det bör vara OK.
Taket/Golvet används ju för att dra el till ovanvåningen också.

Erfarenhetsmässigt så kan elen gå nästan var som helst i ett hus och elritningarna stämmer oftast inte så bra heller på äldre hus.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Taket/Golvet används ju för att dra el till ovanvåningen också.

Erfarenhetsmässigt så kan elen gå nästan var som helst i ett hus och elritningarna stämmer oftast inte så bra heller på äldre hus.
Hmm ja lurigt det där... gick bra den här gången i alla fall, tack för tipset!
 
harry73
När jag letar efter en regel bakom (helst lite mjukare) material, försöker jag trycka/slå in en nål genom materialet. Då känner man direkt om det finns något bakom skivan eller om det är tomt. Hålet blir så litet att det nästan inte syns.

I TS fall är det lite svårare, men försöker han pricka mellan glespanelen, borde han precis känna om det finns en regel efter ca 4 cm.
 
harry73 harry73 skrev:
När jag letar efter en regel bakom (helst lite mjukare) material, försöker jag trycka/slå in en nål genom materialet. Då känner man direkt om det finns något bakom skivan eller om det är tomt. Hålet blir så litet att det nästan inte syns.

I TS fall är det lite svårare, men försöker han pricka mellan glespanelen, borde han precis känna om det finns en regel efter ca 4 cm.
Bra tips med nål. Då slipper jag spackla och måla nästa gång...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.