nzsc
Svängde förbi Bauhaus idag och köpte vägg- och takfärg Beckers Plus matt vit i 12-liters förpackning.
Priset var dessutom tilltalande, kändes som ett kap. 495 kr för 12 liter.
Glad som jag var berättade jag för polar'n som hävdar att det inte är samma kvalitet på målarfärgen från Bauhaus som på Beckers Pro Center. Glädjen försvann direkt och förvirringen uppstod!

Han menar alltså att kvaliteten beror på inköpsställe. Färgen i fråga är https://www.bauhaus.se/trestjarne-golvfarg-3-l.html. Fastän det är samma artikelnummer, samma fabrikat, samma produkt, m.m. är det sämre kvalitet på Bauhaus jämfört med Beckers Pro Center enligt honom. Jag har väldigt svårt att se logiken i det hela, så därav mitt inlägg. Stämmer det? :confused:
 
Om färgen heter samma sak på båda ställena är det väl uteslutet. Om den har olika ”modellbeteckningar” däremot så kan man ju förstås undra.
 
H
Tänker inte din kompis på att det är skillnad på Alcro färg och Beckers färg. Även om det är samma tillverkare.
 
nzsc
Alltså ett helt annat artikelnummer kan jag naturligtvis förstå. En annan beteckning likaså. Men om det är samma artikelnummer är det samma produkt enligt mig. Så vad gör det för skillnad om jag köper det på Bauhaus eller i Beckers butik? Möjligtvis priset, men inget annat vill jag själv påstå.

Bauhaus är dessutom en av Beckers återförsäljare och den informationen framgår av www.beckers.se.
 
Det är inte samma kvalitet på Bauhaus sortimentet som på Happy Homes t ex.
Finns en anledning varför färgen är typ 30-40 % billigare på Bauhaus
 
Är det samma artikelnummer så är det samma produkt. Jag kan inte tänka mig att det skiljer.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Samma artikelnummer är så klart samma produkt!

Däremot säljer inte byggvaruhus (Bauhaus) och riktiga färgaffärer (Happy Homes mfl) samma produkter. Färgaffärerna säljer färger för yrkesmålare (snabbare att jobba med etc). De bästa färgerna finns i färgaffären.
T.ex. Beckers Scotte inomhusfärg, Perfekt Plus Facade istället för Akrylatfärg Max osv..

Såg när jag kollade sist att i impregneringsoljan i färgaffären är det mer av det aktiva ämnet än den på Bauhaus.

PS. I färgaffären kan du ofta få rabatt, särskilt om du ska ha till ett helt hus eller så. Blir billigare än Bauhaus (om du köper den bästa färgen dvs).
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Den happy homes butik som jag har börjat handla mer och mer i har i huvudsak inte samma artiklar som Bauhaus. De artiklar som är samma hävdar de med dårars envishet att deras ändå är bättre... Jag låter dem leva i den villfarelsen så länge rabatten jag har "stamkund" blir lite billigare än på Bauhaus.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Den happy homes butik som jag har börjat handla mer och mer i har i huvudsak inte samma artiklar som Bauhaus. De artiklar som är samma hävdar de med dårars envishet att deras ändå är bättre... Jag låter dem leva i den villfarelsen så länge rabatten jag har "stamkund" blir lite billigare än på Bauhaus.
Det är ju nåt om att Beckers har produkter för byggvaruhus kontra färghandel, därför har de inte samma produkter. Kolla beckers.se och se konsument resp. proffs.

Det som skulle vara bättre med de artiklar som har samma artikelnummer skulle väl vara att de anställda i färgbutiken ömt smekt varje burk närd en ställdes upp i hyllan, medan i byggvaruhuset har hälften av burkarna åkt i golvet. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.