Hej!

Smålandsvillan har en del fina husmodeller, nackdelen är att de bygger på torpargrund. Kolla in Villa Västervik.

www.smalandsvillan.se

//Impossible
 
Fam.Eriksson skrev:
Okej ska kolla upp detta med fiskarheden! Några andra tips på bra företag som säljer lösvirkeshus?

Tack för svar!

Lite lättare om man vet inom vilket län ni tänkt att bygga :)
 
Jag kan varmt rekomendera Arvidssons Snickerier. http://arvidssonssnickeri.se.

De är bra och har bra priser. De gör även hus från dina egna skisser och är väldigt flexibla med olika lösningar.

Jag har köpt ett egenritat hus från dem och är mycket nöjd.
 
Constructum Domus skrev:
Jag kan varmt rekomendera Arvidssons Snickerier. [länk].

De är bra och har bra priser. De gör även hus från dina egna skisser och är väldigt flexibla med olika lösningar.

Jag har köpt ett egenritat hus från dem och är mycket nöjd.

Kanske ska tilläggas då att Arvidssons endast bygger stomrest?!

Det är för övrigt lång väntetid hos dem. Men alla hus är garanterat handspikade, inget fusk.
De har en egen villa, Arvid, runt 130 kvm. Kostar 450 000:- stomrest, kan du göra mkt själv så kommer du undan med miljonen för ett nybyggt hus!
 
lillamy skrev:
Kanske ska tilläggas då att Arvidssons endast bygger stomrest?!

Det är för övrigt lång väntetid hos dem. Men alla hus är garanterat handspikade, inget fusk.
De har en egen villa, Arvid, runt 130 kvm. Kostar 450 000:- stomrest, kan du göra mkt själv så kommer du undan med miljonen för ett nybyggt hus!
Vill också nämna att de är ett litet företag där man har kontakt direkt med de som konstruerar och bygger. Inte som på andra större tillverkare där man pratar med en säljare som pratar med konstruktörerna som i sin tur pratar med de som bygger huset.
Det kändes viktigt för mig när jag valde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.