Hej,
Vi håller på att bygga övervåningen i vår 1 1/2 villa och är helt osäkra hur ska vi göra med garderob. Jag vill helst ha skjutdörrar men taket är väldigt lågt ( knappt 2 m). Alla skjutdörrar som man kan hitta att köpa är minst 2,3m så det går inte att använda dem. Jag undrar om det finns nåt företag som tillverkar skjutdörrar efter önskad höjd eller går det att lösa på nåt annat sätt.
Taket är snet så den kortaste sidan är 1,5m och den längre 2 m. Om det inte gar att använda skjut-dörrar har ni nåt annat förslag.
:-/


 
Köp skjutdörrsbeslag och gör egna dörrar. Bra litet hemmaprojekt. Beslag finns lite varstans. Här är en tillverkare, men det finns flera http://www2.habo.com/.

Själv köpte jag beslag inne i en affär i Göteborg o byggde dörrarna som ramar i ek med tyg bakom.
 
Kolla på Skånska byggvarors sortiment, deras skjutdörrar går att kapa till lämplig längd/höjd.

http://www.skbv.se/
 
T
ginnfilt skrev:
Kolla på Skånska byggvarors sortiment, deras skjutdörrar går att kapa till lämplig längd/höjd.

[länk]
Hos SKBV kan man antingen välja på 240 cm eller 202 cm!
 
Hej !!

Köpte beslag från habo !
2,5m meter lång golv/tak skena.
Höjden bestämmer man själv när man
gör dörrarna.

Mvh Putte
 
Själv har jag byggt världens snyggaste skjutdörrar! ;D

Använde aluminumprofiler som man gör typ altaninglasningar med och fyllde sedan dessa med klickgolv och glas! Voila: trädörrar med glas och bakgrundsbelysning!

/Johan
 
Krambulle - bilder?!
 
Jag skulle åxo vilja se en bild Krambulle :)
 
lier skrev:
Jag skulle åxo vilja se en bild Krambulle :)
Okej, I'll fix! :)

Skall försöka ta några bilder och lägga upp...

/Johan
 
Krambulle, var har du bilderna på skjutdörrarna? Det låter väldigt snyggt!

/Laja
 
Just nu håller jag på att få något fel på det här forumet! Det är HELT omöjligt att hitta sina gammla trådar iom att sökfunktionen är helt förkastlig! Nåväl, hade tänkt lägga in några bilder på mitt sovrum i min gammla tråd och tacka alla som övertygade mig att välja ett mörkt golv! TACK! Jag är supernöjd...

Så! Här kommer några bilder på mitt sovrum, mitt golv och mina skjutdörrar! Enjoy!

 
  • resize1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tapet mm.!
 
  • resize1_1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så mina skjutdörrar! ...täcker en gammal sunkig garderobsvägg, har behållit de gamla stommarna!
 
  • resize3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.