Hej!

Jag hittar inte Isodrän tätmassa i lager i Stockholm någonstans, tänkte höra om någon vet nån fog som fäster på både lättbetong och plast?


Alternativ till denna jag söker:
https://www.bauhaus.se/tatningsmassa-isodran-1-10m.html


SIKA? CASCO?

Tackar så mycket! :):):)
 
Jag har använt mig av Sikaflex AT connection och sikaflex - 11FC+

Bägge håller tätt och listen sitter kvar.

Kladda på ordentligt med fogmassa bakom listen och spika listen tätt. Jag sätter på en bricka på spiken/skruven så får man bättre tryck på listen. Dra sedan av med fingret uppe på listen så fogmassa blir tät mot list.

I lättbetong så brukar det vara enklast att skruva istället för att använda spik eller spikplugg. Det beror hur pass tjock puts det är på väggen. Prova att skruva direkt utan att förborra, det drar som fan.

Sett många som använt slagspik i lättbetong där har spiken inte suttit fast utan och listen har lossnat.
 
R
Ska du skruva så ta långa kanske 60 mm med en bricka på , dra in med maskin stanna när det är
lite kvar och dra det sista för hand , annars river du ur gängan i lättbetongen ,sitter bra
Gärna rostfritt
 
Är du rädd för att limmet skall släppa så köp 10-15x3mm plattjärn rostfritt eller galvat och sätt denna istället för brickor. Då kommer listen ingenstans.

Men har du har fall på marken från väggen och takutsprång som skyddar så skall det aldrig kunna komma någon större mängd vatten där.
Men vid bakfull och en list som inte tätar, då får du en ordentligt blöt vägg.
 
Butylfog fäster mot dessa material och rekommenderas för användning ihop med åldersbeständigplast.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.