Beror ju på hur många M2 du ska ha samt om du kan hämta själv.
Räkna med 30:- /m2
 
  • Gilla
nyvillaägare
  • Laddar…
F
Stefan N Stefan N skrev:
Nackdelen är ju att den är dyrare än färdig gräsmatta på rulle, fördelen är att den är lättare att jobba med.
Det är ju inte skitjobbigt att rulla ut gräs faktiskt. Har man korta sträckor till pallen med rullar och ett underarbete så det bara är att rulla ut så är det både kul och snabbt gjort. Jag har rullar ut 1000-tals kvadrat på jobb för ca 25 år sen eller nåt men jag rullade ut 250kvadrat åt mig själv förra året och jag och frun fixade det nog på 100kvadrat/timma inklusive fogning och igång med vattenspridare och då var det transporten av rullarna på 30meter som var drygast.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jag det är riktigt gräs. Odlaren har en åker, där han gör underarbete, sår , vattnar och klipper. När den är tillräckligt tät, så skalar man av gräs och rotsystem och gör rullar, som säljs.
Det man får se upp med är väl främst gräs-typen/sorten, så att den passar för ändamålet ( nötning, växtsätt m.m.).
Jag lade hela min lilla trädgård med "färdig" gräsmatta och nu efter 40 år, kan jag konstatera att underarbetet är viktigt ;), samt att grästypen jag valde inte passar riktigt överallt.
Hej jag såg denna produkt rullgräsduk Https://rullgräs.nusom jag tycker verkar riktigt intressant så jag har sått ca 200 kvm. Var hur lätt som helst att rulla ut och 250 kvm fick plats i bakluckan på bilen. Bara rulla ut och sedan vattna. Har mycket slänt på tomten så denna passade bra. Sådde i november och de hann komma upp lite strån innan snön och snart kommer den nog växa igen. De är även gödning insått i gräsduken.
 
C codesid skrev:
Hej jag såg denna produkt rullgräsduk Https://rullgräs.nusom jag tycker verkar riktigt intressant så jag har sått ca 200 kvm. Var hur lätt som helst att rulla ut och 250 kvm fick plats i bakluckan på bilen. Bara rulla ut och sedan vattna. Har mycket slänt på tomten så denna passade bra. Sådde i november och de hann komma upp lite strån innan snön och snart kommer den nog växa igen. De är även gödning insått i gräsduken.
Hej,

Mycket nyfiken på hur det gått för dig då jag funderar på att använda samma leverantör.
Mvh
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.