Vi har massa byggavfall som vi måste bli av med på något smart sätt.
Vi har funderat på att hyra en grävmaskin och containrar men jag är orolig att vi kommer fylla dom på nolltid och då stå med en hyrd maskin som vi inte kan använda förrans nästa container kommer.
Hur skulle ni har gjort, alla råd tips motages.

Hög med byggavfall bestående av sten och grus i en trädgård med stenlagd gångväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hög med byggavfall bestående av betongblock och murbruk i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
Hur stor tomt har du ? vad finns i marken bara jord ,lera , har du användning för mera uppfyllningmassor
tex ovan jord för att jämna till gräsmatta . så gräv ner skiten och använd massorna att fylla ut med
 
tommib
Om du inte har något otrevligt i massorna (t.ex. asbest) så finns det flera bytessidor på nätet där folk som söker fyllnadsmaterial kopplas ihop med dem som vill bli av med material. Jag vet dock inte säkert om det gäller rivningsmassor eller om det bara är sten och jord.

Om du inte har en väldigt stor tomt skulle jag undvika att gräva ner det på egen mark. Jag har en tomt som till del är uppfylld med rivningsmassor (enligt ryktet från klarakvarteren, no less) och det är ett elände att gräva i så fort man ska ner mer än 20 cm. Pga risken för att det är dumpat otrevligheter får barnen inte vara med och gräva när det grävs djupt :(
 
Kan inte den som kör iväg massorna byta flak eller för den delen ha flera åkare? Hur många ton är det?
 
Bara att ringa åkaren när flaket börjar/är fullt, brukar gå på samma dag, eventuellt dagen efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.