Hej,

Är det någon som har erfarenhet av HM-Hus?

Vi har tittat på en av deras 1-planslösningar och både husmodell & prisbild passar oss väldigt bra. Dock så hade det varit kul att höra om någon annan har några erfarenheter av det här företaget.

Enligt deras hemsida så ingår följande:
Grundplatta i btg. Med 20 cm isolering.
Golvvärme i hela huset (termostater i varje rum)
Värmepump med återvinning
Nedsänkt golv i vardagsrum 30cm
Invändigtrappa 1-steg med räcke
15mm parkett (ek-ask alt.björk) i sovrum 1-kök
15mm parkett (ek-ask alt.björk) i vardagsrum-allrum
Linnéa fanérgolvi 3 sovrum
Ryggåstak till nock i vardagsrum
16x120 granpanel i ryggåstak
Fönster i hela gaveln till nock
Vitvaror. Electrolux:Spishäll-inbyggn.ugn-fläkt-kyl/sval-frys
Diskmaskin-tvättmaskin-kondenstorktumlare
Köksskåp i Björk,Bok Classic eller design körsbär
Tvättbänk och städskåp i tvättstuga
Vita massiva innerdörrar
Garderobspegeldörrar i hall och sovr.1
Vitmålade garderober i 3 sovrum
Sadeltak (med råspont)
Takstolar förberedda för vindsförråd
Takfot inbrädad vid entré
3-glas fönster med superenergiglas
Lister och fönsterbänkar i furu klass A
Alla mellanväggar fullt isolerade
El och VVS-installation
Arkitektritade byggnadslovsritningar
Rita om. (Samma omfattning ger samma pris)
Schaktning och målning ingår ej!
Kakel/klinker ingår ej!


Pris: 1480000:- inkl.moms

Låter ju helt ok...eller?
 
Deras priser på hemsidan är långt ifrån uppdaterade!!!! Lägg på några hundra tusen så kanske!!

Min erfarenhet säger att man inte ska lite på dom överhuvudtaget!! Dom lovar och lovar men det händer inget. Vårt bygge blev försenat med några månader för att vi trodde att dom skulle ta tag i vårt. Jag ringde och ringde och varje gång lova dom. Till slut tröttnade vi och bytte till Eksjöhus. Vi fick inte ens fram en offert.

 
Ok, tack för svaret. Det låter onekligen som att man ska passa sig för dom då. Trist, för priserna såg ju väldigt bra ut :-/
 
Ge det ett försök.. Jag vet många som är jättenöjda med HM-hus. När man klarat av säljarna och snickarna håller i trådarna.
Dom har helt enkelt för mycklet att göra!

Men priserna på hemsidan är som sagt väldigt låga i förhållande till verkligheten!
 
Vi diskuterar med HM-Hus och är väldigt nöjda hittills, dock fortfarande på skisstadiet. Man knyter bara upp sig för ett mindre skissjobb till att börja med. Vi visste redan genom vänner som byggt med dem att man måste "ligga på" för att det skall röra på sig. De har som nämnts ovan lite för mycket att göra.
 
Vi har lagt ut frigoliten till plattan. Soutteräng 130+130. Vi landade på 2'' utan el vvs målning klinker. Har inte ångrat mig än... Har hört folk som bygger 2:a huset med dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.