Ja, vad har hänt?

När jag klickar på rutan för att skriva ett inlägg i en tråd, så får man upp en alldeles hopplös roll-bar där man bara kan se en rad åt gången, samt att det ligger en massa smilies i den. Det funkar inte att förstora den heller.
Det ser ut som om jag hade loggat in med en mobil eller något, även om jag sitter vid datorn.
Rutan ser ut som den jag skriver i just nu, när jag gör detta inlägget, fast man kan bara se en textrad.
Använder Macbook Air med safari 10.1.2

/Lordi
 
Ladda gärna upp en skärmdummp så att vi lättare förstår.
 
Hej!

Så här ser det ut. Om jag först klickar på "klicka här för att svara" så dyker fältet upp i nederkant.
Tidigare, när jag provade knappen "expandera" så hände ingenting. Men nu när jag provade så förstoras rutan, fast man kan inte scrolla bland inläggen i tråden, samtidigt som man skrev ett inlägg, som man kunde tidigare.

Skärmdump av forumtråd med svarsfält och användargränssnitt på bygg- och renoveringsforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ok, tack, så ska det inte se ut. Vi fixar.
 
Jag har Safari 11.1.2 och där verkar det fungera som det ska
2
3
4
5
6
/B Jag får 7 rader "för info"
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag har precis som bonor Safari 11.1.2 (på min MacBook Pro) och jag ser också 6-7 rader.

I lordis skärmdump ser man ett stort tomt avstånd mellan smilisarna och knapparna under. Jag lyckas däremot inte reproducera felet.
 
Mikael_L
jag kan inte helöer svara i denna tråd-
Jag ser inte alls vad jag skriver, så jag chansar bara lite ... :)

Ska se om jag får in en skärmdumt.
 
  • Skärmdump av diskussionsforumstråd på Bygghus.se med användarinlägg och redigeringsverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Skärmdump funkade tydligen.
Imorgon, när jag kommer åt min vanliga dator ska jag förklara lite mer vad jag ser.

Detta är i alla en gammal firefoxversion. ESR 17 tror jag.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
jag kan inte helöer svara i denna tråd-
Jag ser inte alls vad jag skriver, så jag chansar bara lite ... :)

Ska se om jag får in en skärmdumt.

Det ser precis likadant ut för mig. Om jag trycker på expandera så öppnas fönstret upp, så jag kan se vad jag skriver. Men då kan man inte scrolla bland de tidigare inläggen i tråden.
Vet inte varför det plötsligt blivit så här.
 
  • Gilla
Wiveca och 1 till
  • Laddar…
@lordi och @Mikael_L Vi tror att problemet hänger ihop med att Safari 10 och gamla versioner av Firefox inte funkar ihop med "flexbox". Christian har nu gjort om snabbsvarsformuläret (på baksidan). Fungerar det bättre nu?
 
Mikael_L
OK, provar.

Japp, det funkar bra nu.

Eller tja, någon liten rolig sak finns fortfarande, t.ex. att ett nytt inlägg alltid startar med en tom rad.
Men så har det varit "oändligt" länge med den firefox-version jag har på denna dator, med det gör det inte på något vis omöjligt att använda forumet.

Men FF ESR 17 är ju väldigt outdated numera, det är massor med sidor som funkar allt från crappigt till inte alls, BH fungerar förvånansvärt bra faktiskt.

Jag kör inte denna FF-version normalt, utan har kör mest med chrome numera, på en annan dator. Men i just denna gamla burk har jag kvar en dammig ESR 17, och jag hade min vanliga dator kvar på jobbet över natten så jag använde denna i tisdags och märkte vad ofungerande det hade blivit.

Nu provar jag just detta inlägg med gamla härket, så jag kan se att ni fixat det. (y)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
För mig har möjligheten att markera en del av ett inlägg och klicka på 'Citera' slutat funka. Markerar man text så dyker Citera-knappen upp, men det händer inget när man trycker på den.
FF i Windows...
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Oj, vi fixar så fort som möjligt.
 
useless useless skrev:
För mig har möjligheten att markera en del av ett inlägg och klicka på 'Citera' slutat funka. Markerar man text så dyker Citera-knappen upp, men det händer inget när man trycker på den.
Nu ska det fungera igen!
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.