Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det går inte att ta sig uppåt i tråden om man länkas till ett inlägg mitt i. Eller ja, man kan scrolla till toppen av sidan och sen välja sida att gå till, men infinityn funkar inte uppåt.

Förmodligen inte ett jätteproblem.

Iphone app.
mexitegel mexitegel skrev:
Ytterligare en tanke är att det vore najs med infinite scroll åt båda hållen, dvs även om man vill gå bakåt i tråden.
Ja, jag vill också att vi ska försöka fixa så att infinite scroll funkar även när man scrollar upp och inte bara ner men jag vet inte hur enkelt det är att fixa.
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 2 till
  • Laddar…
Ja, det vore nog bra. Kände först att man kunde leva utan det, men ju mer man vänjer sig vid det nedåt desto konstigare känns det att det inte funkar uppåt.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
När man backar ur/stänger en tråd innan den är färdigläst sparas det ju vart man slutade läsa. Nästa gång man går in för att fortsätta läsa kommer man till första olästa sida, (precis som förut) alltså kan man missa ett antal inlägg om man inte läst till slutet av sidan. Går det att lösa så att man istället kommer till senast visade inlägg?
Ja, det hade varit ett önskvärt beteende att första olästa betydde senaste visade inlägget "above the fold" men jag vet jag inte hur enkelt det är att fixa.
 
Jag vet inte om jag är unik. Men jag har upptäckt att jag i desktop ibland klickar på den gråa stängknappen till vänster istället för den gröna skicka-knappen till höger. Kanske för att den ofta ligger närmare innehållet. Detta bör vi nog försöka åtgärda.
 
  • Skärmdump av forum där en användare markerat den gråa stängknappen och den gröna skicka-knappen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det finns ingen standard för var knappen "exekvera" ska placeras ..... båda förekommer dvs
Ok - Cancel
Cancel - Ok

Den sticker åtminstone ut här med sin gröna färg. Flytta den inte, det tror jag blir dumt för dem som är vana vid dess placering.

Ang autoscroll uppåt så tycker jag det är helt ok att klicka på "1" och därefter gå nedåt, dvs inget högprioriterat att fixa.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det finns ingen standard för var knappen "exekvera" ska placeras ..... båda förekommer dvs
Ok - Cancel
Cancel - Ok

Den sticker åtminstone ut här med sin gröna färg. Flytta den inte, det tror jag blir dumt för dem som är vana vid dess placering.
Jag tycker inte heller vi ska flytta Skicka-knappen. Jag tycker däremot vi ska ersätta Avbryt-knappen mot ett X och flytta upp den i högra hörnet, där åtminstone jag letar efter den.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vore bra med åtminstone finite scroll uppåt, som det är nu ibland om man gått in i trådar och tillbaks ut i listan fastnar man nån sida ner mot där man började. Kanske är något lokalt men så är det åtminstone här, verkar vara bugg eller inkompabilitet av något slag.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Christian har fixat några buggar idag som gör att man oftare hamnar rätt när man backar tillbaka. Dessa ändringar publiceras inatt. Om det löser just det du beskriver vet jag ej. Låt oss kolla imorgon.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag kör iOS 12 på iPhone 7+, när jag trycker ”Klicka här för att svara” längst ner i en tråd så blir det bara vitt, samma problem både i safari och appen. Knappen svara längst upp fungerar dock insåg jag precis! :)
Idag tog vi bort ”on focus”. Testa gärna om den åtgärden gjorde susen i iOS12.
 
richardtenggren
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Idag tog vi bort ”on focus”. Testa gärna om den åtgärden gjorde susen i iOS12.
Det hjälpte tyvärr inte, beteendet blev dock lite annorlunda, nu blev det bara vitt och dött, igår dök det upp en snurrande ”loadbar” om man scrollade ner så kastades man tillbaka, har jag för mig.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ok, då måste vi fixa en lösning på det. Jag har läst att iOS12 sannolikt kommer släppas den 11 september eller strax därpå.
 
tommib
Något jag stör mig på är att när jag klickar på svararutan så kommer det där fältet upp nertill. Fokus ligger dock kvar på sidan, vilket gör att jag inte kan börja skriva direkt utan måste klicka en gång till för att markera rutan. Det tog ett tag att lära om, i början scrollade sidan väldigt mycket pga tryckningarna på mellanslag men ingen text i rutan....

Jag kan inte se några javascriptfel i konsolen så jag antar att detta är antingen önskat beteende eller en bug.

Chromium Version 65.0.3325.181 (Official Build) Built on Ubuntu , running on Ubuntu 14.04 (64-bit)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi kommer fixa så att man slipper klicka två gånger i desktop men i mobilen kan vi tyvärr inte ha det så i nuläget på grund av att vår editor är gammal.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Senaste tidens (för övrigt mkt goda) ändringar har skapat en lite ryckig webb. Om jag klickar på en tråd för att visa senast olästa så öppnas sidan, och ca en sekund senare scrollar sidan upp en centimeter. Det rycket lite även när man backar. Det fanns inte förut. Går det att se över, för det är lite otrevlig.
 
Riktigt nice, men jag instämmer med tidigare talare... Vore bra med "flytande" svarsruta så man kan scrolla upp/ner medan man skriver och så gör "back" att man hamnar snett i listan ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.