Ska byta ytterdörr , tyvärr går den inåt och det är ett tag som är i vägen för att ha den utåt .
Det verkar nästan omöjligt att hitta en har kollat med alla stora handlare även en del på nätet... tips mottages gärna
 
A
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
jo jag hittade en del efter lite sök på nätet , men dom billigare med glas för under 5000 kr fanns inte man fick gå uppåt en 7000 kr tex på hemfint
 
A
Fast min erfarenhet (genom egen snålhet) r att billiga dörrar i MDF, är dåliga dörrar man bör undvika. Finns möjlighet, gå upp i prisklass.
 
Snickaren sa att byggmax billiga duger gått och väl då litar jag på det , fast han sa även att i fall du köper tex swedoor för dubbelkostnad så får du en lite bättre dörr så klart
 
Q qvintus4 skrev:
Snickaren sa att byggmax billiga duger gått och väl då litar jag på det , fast han sa även att i fall du köper tex swedoor för dubbelkostnad så får du en lite bättre dörr så klart
Håller inte med om det. Man får vad man betalar för. Och billiga dörrar är inte bra. Skevar, otäta och med dålig isolering. Många gånger omöjliga att justera.
 
I Tyskland öppnas ytterdörren alltid inåt så där finns säkert en uppsjö till facila priser.
 
Danmark har också mycket ingående dörrar. Tom toadörrar går inåt.

Protte
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
A
Jag har själv satt ett antal billiga dörrar, de duger, men får de en skada, så sväller de och blir förstörda, färgen bleks fort och mattas ner. Nästa gång jag byter, så kommer jag inte vara lika snål.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Håller inte med om det. Man får vad man betalar för. Och billiga dörrar är inte bra. Skevar, otäta och med dålig isolering.
Nä, så enkelt är det inte!
Vi har mycket "billiga" grejer här hemma, både i byggnaderna och löst inne och ute.
Och det finns absolut inte ett så rakt samband mellan pris och kvalité som du tycks hävda.

Marknadsföring och mode verkar betyda minst lika mycket som verklig kvalité.
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nä, så enkelt är det inte!
Vi har mycket "billiga" grejer här hemma, både i byggnaderna och löst inne och ute.
Och det finns absolut inte ett så rakt samband mellan pris och kvalité som du tycks hävda.

Marknadsföring och mode verkar betyda minst lika mycket som verklig kvalité.
Klart det finns undantag. Men nu gällde det dörrar.
 
R RoBo skrev:
Håller inte med om det. Man får vad man betalar för. Och billiga dörrar är inte bra. Skevar, otäta och med dålig isolering. Många gånger omöjliga att justera.
Med den inställningen lär du inte göra några bra affärer.
Jag har använt både dyrare och billigare dörrar och har inte upplevt någon direkt skillnad om montaget varit riktigt utfört.
 
Köpte för 8 år sedan 3 ST 5000-6000kr dörrar. Samtliga behöver idag bytas. Har svällt upp här och var. Till saken hör dessutom att en är på läsida och utsätts i princip aldrig för regn. Den andra är på en farstukvist och har mer än 2 m tak över sig. Det hjälper tydligen inte. Nästa gång köper jag hellre en 20 år gammal kvalitetsdörr och renoverar.
 
  • Gilla
axxa och 1 till
  • Laddar…
B busgraab skrev:
Köpte för 8 år sedan 3 ST 5000-6000kr dörrar. Samtliga behöver idag bytas.
Lustigt hur det kan skilja!
Jag köpte en 10x21 ytterdörr från bygglagret.se mars 2010, dvs för drygt åtta år sedan.
Dörren kom från SP-Fönster och kallades Lärkåsen.
Den har fönster med tvåglas samt ASSA-lås, och fungerar perfekt (förutom låset som vi fick byta gratis pga förlängd garanti).
Dörren kostade 5860 kr, inklusive leverans.
Och den sitter inte under något tak eller i någon farstukvist.
 
Redigerat:
Jag sitter lite i samma båt. Håller på och donar med en gammal lanthandel och ska byta affärsdörren, som inte öppnats på minst 25 år. Jag är på jakt efter en inåtgående dörr mer rätt så stort glas. När man söker så hamnar man ofta på altandörrar och det är inte riktigt vad jag vill ha, utan en redig ytterdörr med stort glas som har ungefär samma proportioner som befintlig dörr. Någon som kan tipsa om var man kan hitta en liknande den på bilden? Gammal inåtgående affärsdörr med stort glas inramad av tegelvägg, under en vit lampa, med vattenkannor framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.