jonastroms
Vi betalade också ett par tusen mer än vad den på bilden kostar idag men det vi har ju haft den ett tag nu så det kanske är därför men jag tror vi betalade ca 16.000 kr på avbetalning.
 
jonastroms
R RH_Dreambox skrev:
Kolla bara att priset gäller ett par tandhjul och inte styckvis som annonser säger. 485 kr för ett enda hjul är rent ocker, och vem vill ha en robot som haltar.
Om det är styckpris så har jag tandhjul som du kan få för 500 kr paret (nya).

Kolla också
[länk]
det finns säkert fler ställen som säljer.
Kanske din återförsäljare säljer dom billigt till dig för att slippa en "besvärlig" kund :)
Jag är inte så besvärlig ;) De var billigare på Technord.se de såg också bra ut. Ska överlägga med regeringen så får vi se var vi hamnar. (y)
 
jonastroms jonastroms skrev:
Och den är ju knappast lika smidig som robot dammsugaren denna verkar vara helt blind och krockar med bord och allt i vägen jag som trodde den gick på sensorer, men verkar bara gå på bara koppar tråd. Kan det vara så att den är helt utan sensorer? Har inte kollat det nästan som jag köpte grisen i säcken så här i efter hand. Men vi var i stort behov av en klippare då vi köpte den så inget mer med det.
Nejdå, använder sensorer kopplade till skalet, vilket gör att den känner av först när den kör in i saker (vad jag vet fungerar i stort alla r-gräsklippare så)
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
J Jonas Lindholm skrev:
Nejdå, använder sensorer kopplade till skalet, vilket gör att den känner av först när den kör in i saker (vad jag vet fungerar i stort alla r-gräsklippare så)
Jo den ändrar sig till slut när den kör på något flera gånger men oftast kör den omkull saker som stolar när den kör fram och tillbaka och försöker känna av läget. Men lite för många gånger känns det som kan man ställa in det kanske det känns inte heller rätt? Och den verkar inte jätte smart när det kommer till att bonka in i saker den förstår liksom inte var den ska ta vägen ett bord till exempel var ett stort problem och den körde iväg det och stolar en bra bit.
 
jonastroms jonastroms skrev:
Jo den ändrar sig till slut när den kör på något flera gånger men oftast kör den omkull saker som stolar när den kör fram och tillbaka och försöker känna av läget. Men lite för många gånger känns det som kan man ställa in det kanske det känns inte heller rätt? Och den verkar inte jätte smart när det kommer till att bonka in i saker den förstår liksom inte var den ska ta vägen ett bord till exempel var ett stort problem och den körde iväg det och stolar en bra bit.
Du har rätt, de jobbar utan större smartness. Stolar och annat kommer att få lida när man kör en robotget, så är det. Städroboten är betydligt mer finkänslig. Däremot finns det matematiska algoritmer för hur mycket klipparn arbetat inom ett visst område så lite ordning i kaoset finns det.
 
jonastroms
J Jonas Lindholm skrev:
Du har rätt, de jobbar utan större smartness. Stolar och annat kommer att få lida när man kör en robotget, så är det. Städroboten är betydligt mer finkänslig. Däremot finns det matematiska algoritmer för hur mycket klipparn arbetat inom ett visst område så lite ordning i kaoset finns det.
Ok då är det inte bara vår som beter sig så :thinking: den gör sitt jobb i varje fall och nu ska den få terräng kängor den kommer riva upp gräsmattan. :crysmile:
 
  • Gilla
Jonas Lindholm
  • Laddar…
Kolla nu bara att tandhjulen passar till just din modell. Jag gjorde ett par tandhjul till grabbens klippare, men de passade inte alls eftersom de hjulen var större än mina Stiga 520 och 527.
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
Det finns de som skruvat in skoterdubb I sina hjul också för att få ett bättre fäste.

Jag som har Husqvarna har bytt till deras kraftigare mönstrade hjul efter att original hjulen helt nötts ned och blivit slicks. Dessa visar inga tecken på nötning ännu efter två somrar (originaldäclen slets ned på en sommar). Men då har jag en riktigt kuperad tomt också.

Stigas kugghjul fungerar inte på min tomt då gräsklipparen kör på både stenläggning trätrall och på berg...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.