Jag behöver byta ut trasiga takpannor på ett tak från 1987.

Önskar köpa minst 10 st Zanda betongpannor (vågformade).
Så nära Stockholm som möjligt och gärna 10-20 stycken.
 
M mf76 skrev:
Jag behöver byta ut trasiga takpannor på ett tak från 1987.

Önskar köpa minst 10 st Zanda betongpannor (vågformade).
Så nära Stockholm som möjligt och gärna 10-20 stycken.
Hej mf76! Om du inte hittar begagnade Zanda pannor så finns de att köpa utav Monier. Jag beställde hem genom min bygghandel (som för Moniérs sortiment).
 
Z zzelma skrev:
Hej mf76! Om du inte hittar begagnade Zanda pannor så finns de att köpa utav Monier. Jag beställde hem genom min bygghandel (som för Moniérs sortiment).
Även jag har försökt få tag på samma pannor, de som tillverkas idag har en annan typ av ytbeläggning :(
 
Om du har artikelnummret - tror att det står på undersidan av pannan - så kan byggfirman beställa den från Monier.
Mina pannor har en slags sträv beläggning som tydligen var populär för ett antal år sedan men inte finns i handeln nu. MEN Monier har dem och kan skicka dem.
 
T
M mf76 skrev:
Jag behöver byta ut trasiga takpannor på ett tak från 1987.

Önskar köpa minst 10 st Zanda betongpannor (vågformade).
Så nära Stockholm som möjligt och gärna 10-20 stycken.
Fick du tag i pannor? Är i samma situation :)
 
T tomasjo skrev:
Fick du tag i pannor? Är i samma situation :)
Lägg en bevakning på Blocket, det kommer upp begagnade pannor titt som tätt. Min uppfattning är dock att de brukar försvinna rätt fort. Själv var jag iväg och hämtade ca 1000 pannor uppdelat på tre ställen. På de två första var de nerplockade, på det tredje där jag fick dem gratis låg de dock kvar på taket.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T
N NoOne2k skrev:
Lägg en bevakning på Blocket, det kommer upp begagnade pannor titt som tätt. Min uppfattning är dock att de brukar försvinna rätt fort. Själv var jag iväg och hämtade ca 1000 pannor uppdelat på tre ställen. På de två första var de nerplockade, på det tredje där jag fick dem gratis låg de dock kvar på taket.
Perfekt, tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.