Jag har en gammal Gisebo släpvagn från 1981 inköpt för nåt år sen.
Besiktningen lät mig få vagnen godkänd om jag bara bytte kulkopplingen.
Jag missade att hålla fast påskjutsdämparen så den är svår att backa tillbaka. Den känns som om den är trög om inte tom sitter fast. Nu har jag lossat bakre bulten på påskjutsdämparen men jag får inte igenom den. Hur gör man? Behöver man byta hela paketet från karossen?
(oerfaren på det mesta med mekanik men vill lära mig)
Närbild på en gammal Gisebo släpvagns påskjutsdämpare med synliga rostfläckar och lossad bakre bult.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

R
Det sitter en tryckfjäder ini röret rätt stark , kanske går med två större tvingar att jobba med , dra ihop med en och växla till den andra när det tar stopp .med gängan
Ser även ut att handbromsen är dragen , det får den inte vara
 
Här kommer en enkel film som hjälpte mig. Inga problem.
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Jag trycker ihop den med ett spännband när bromsarna justeras och det är inget problem att bottna den.
 
Härlig överklass-voice-over på den videon!
 
  • Gilla
Cpt-Keso och 5 till
  • Laddar…
Spännband och en regelbit så går det att trycka tillbaka den
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Det sitter en tryckfjäder ini röret rätt stark , kanske går med två större tvingar att jobba med , dra ihop med en och växla till den andra när det tar stopp .med gängan
Ser även ut att handbromsen är dragen , det får den inte vara
Tack! Det funkade bra. Alltid pilligt innan man får in handlaget.
Varför får inte handbromsen ligga i?
 
R
FreQa FreQa skrev:
Tack! Det funkade bra. Alltid pilligt innan man får in handlaget.
Varför får inte handbromsen ligga i?
Kanske fel av mig , men tänkte på att den kan påverka något på fjädern eller annat
Nu ingen betydelse allt klart;)
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.