Jag ska tapetsera om mitt vardagsrum och jag kommer att sätta en svart eller mörkgrå fondtapet på väggen bakom TV:n och resten av rummet kommer att gå i vitt eller ljusgrått. Det vore extra trevligt om det vore ungefär samma mönster eller i alla fall ett liknande tema på båda tapeterna.

Jag är lite svag för det utseendet som kolfiber har och kollade lite först efter om det fanns några tapeter med ett liknande utseende, jag hittade en del som skulle kunna funka men jag fastnade faktiskt mer för det här hexagonala stuket:

76328420.jpg

Finns det någon som vet var man kan hitta liknande tapeter?
Antingen i en fysisk butik men eftersom att jag bor lite i glesbygden så kanske ännu hellre en nätbutik som kan skicka varuprover.

Sen vore det ju som sagt ännu bättre om det fanns någon liknande tapet i ljusare färger gör de andra väggarna.
 
Redigerat:
Kolfiber?
Jag tycker mer att det liknar ramarna i en bikupa :)

Du kanske skulle fundera på att måla väggarna i stället. Det verkar ju som att du vill ha en lugn bakgrund på TV-väggen.
 
Jag syftade väl egentligen mer på färgerna än mönstret när jag satte rubriken.
Fast om jag ska måla det där då är nog inte väggen klar före jul :rofl:
Nä tips på färdiga tapeter känns nog mer aktuellt!
 
Är det den geologiska perioden du syftar på?
 
D Daniel 109 skrev:
Är det den geologiska perioden du syftar på?
Nej det är nog ett distansmaterial i kolfiber, som på engelska heter distance material honeycomb, exempel:
Närbild på kolfiber honeycomb distansmaterial, används i lätta konstruktioner som båtar och flygplan.
Det används när man bygger t.ex. lätta båtar och flygplan i epoxy med sandwichkonstruktion.
Honeycomb är alltså honungskaka.

EPG får väl gå till en tapetaffär och fråga. Men jag förstår inte riktigt hur själva mönstret kan locka så.
Och personligen skulle jag nog måla en vägg snabbare än jag tapetserar den. Och enklare är det också.
 
Jag tror det enklast sättet att få tag i en sådan tapet är att skapa/generera en bild med tillräckligt hög upplösning som du sedan beställer fototapet av. Det är inte gratis, men inte mycket dyrare än udda tapetmönster.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej det är nog ett distansmaterial i kolfiber, som på engelska heter distance material honeycomb, exempel:
[bild]
Det används när man bygger t.ex. lätta båtar och flygplan i epoxy med sandwichkonstruktion.
Honeycomb är alltså honungskaka.

EPG får väl gå till en tapetaffär och fråga. Men jag förstår inte riktigt hur själva mönstret kan locka så.
Och personligen skulle jag nog måla en vägg snabbare än jag tapetserar den. Och enklare är det också.
Det där är i aluminium.
 
BirgitS
Söker man på internet får man ju dock tänka på att "(desktop) wallpaper" även används för skrivbordsbakgrund på datorn. Jag tror att de två sidorna som KOW länkar till är just det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
...används för skrivbordsbakgrund på datorn. Jag tror att de två sidorna som KOW länkar till är just det.
Hähähä, vad dum jag känner mig :oops:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.