D
Enligt Kristianstadsbladet är förslaget 30 dagsböter, vilket innebär att han tjänar minst 58 000 kr före skatt (mer om han har barn). De flesta andra kan alltså räkna med en lägre bot. Inget fel med att ha hög lön, men förhoppningsvis har han råd med sina böter.
 
Redigerat:
Oavsett vad han tjänar, är man så korkad att man bryter mot grillförbudet en sommar som denna bör det svida rejält!
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
harry73
En hand med en rosa fjäder pekar på en pyramid av frön inne i ett museum med färgglada ljus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
Luktade tändvätska i hela området i går. Som sann hobbysnut och en stor motståndare till allt som går emot sunda förbud så cirkulerade jag i området ett tag för att få fatt på grillaren men jag hittade inte aset.

Tycker att det är för jävligt att folk inte kan acceptera ett förbud. :rolleyes:
 
tveksamt tveksamt skrev:
Oavsett vad han tjänar, är man så korkad att man bryter mot grillförbudet en sommar som denna bör det svida rejält!
Har grillning i en riktig grill orsakat någon brand? Förbudet känns något överdrivet.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Förbudet behöver nog vara så omfattande eftersom det finns så många idioter tyvärr som inte vill förstå konsekvenserna av en olycka och hur lätt det kan gå fel.
 
  • Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
Nja, det medför snarare till att folk skiter i reglerna efter som de inte är rimmliga.
 
  • Gilla
Oldfart och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Luktade tändvätska i hela området i går. Som sann hobbysnut och en stor motståndare till allt som går emot sunda förbud så cirkulerade jag i området ett tag för att få fatt på grillaren men jag hittade inte aset.

Tycker att det är för jävligt att folk inte kan acceptera ett förbud. :rolleyes:
Jasså, jag trodde du som god granne istället kunde hjälpt till med en riskbedömning och grillat åt dem med certet för heta arbeten i högsta hugg? :)
 
D Daniel 109 skrev:
Har grillning i en riktig grill orsakat någon brand? Förbudet känns något överdrivet.
Nej, inte mig veterligen. Även jag tycker att det känns lite tveksamt att förbjuda grillning på egen tomt.
Problemet är väl om någon passerar förbi då och tänker, "oj han grillar, då kan jag också ta och grilla med min engångsgrill som jag ställer i det höga torra gräset" Den sista idioten är ju tyvärr inte född ännu....
Har ett praktexempel från vår badplats hos oss, detta var innan det totala eldningsförbudet. De hade ställt en engångsgrill i det torra gräset, fast det finns en anlagd grillplats 5m därifrån. Varför inte ställa grillen där?
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Men nu när det är totalförbud är det inte en tolkningsfråga om vad som är tillåtet eller inte. Rökning borde väl också innefattas kan jag tycka ;)

Rimlig och tydlig lag är jag klart för!
 
  • Gilla
avdpos och 1 till
  • Laddar…
Rökförbudet kunde ju sen kvarstå, det hade inte gjort något.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 10 till
  • Laddar…
Vafan, hävde de inte förbudet bara för några dagar sedan.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vafan, hävde de inte förbudet bara för några dagar sedan.
Inte i Östergötland, hör kvarstår det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.