Hej,
Undrar om någon kan berätta för mig hur man tar bort ismakinen från denna typ av frys?
Finns det någon spärr eller stopp man får ta bort först? Nämligen har iskub plastformen gått sönder och jag måste byta den. Men först måste hela ismaskinen borttas. Hur gör jag?
 
A
Det sitter flikar uppåt som man måste böja bort från haken
Kan vara enklare att först ta bort hela hyllan
Ny icemaker snäpper man bara dit
Du måste byta hela icemakern
Finns inga delar lösa
Den kostar 3.000.-
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det sitter flikar uppåt som man måste böja bort från haken
Kan vara enklare att först ta bort hela hyllan
Ny icemaker snäpper man bara dit
Du måste byta hela icemakern
Finns inga delar lösa
Den kostar 3.000.-

Hej, tack för hjälpen. Jag ska försöka fixa och ta bort ismaskinen nu under helgen, vågade inte hittills för att inte sabba frysen i värmen.....fick ordentligt varning av frugan!
 
Hej, tack för svaren. Köpte på E-bay en original is-maskin för 630 kr (inkl frakt) ! ....bra bit under 3000 kr som Electrolux vill ha för, i för sig skamligt nog! Monterade maskinen själv och det tog inte mer än ca 20 min för mig för ett arbete som service-killarna krävde 1500 kr + RUT och skulle ha fixat den på 5-10 min som profs. Nu fungerar allt som det ska! Fy Electrolux Service!
 
Hej! Jag har också köpt icemaker på eBay, toppentips! Men jag minns inte riktigt hur kabeln satt. Har för mig att den var inklämd under det löstagbara plastlocket. Finns det någon vänlig själ som kan förklara eller vis en bild?

Med vänlig hälsning,
Hans L
 
H Hans Lekemark skrev:
Hej! Jag har också köpt icemaker på eBay, toppentips! Men jag minns inte riktigt hur kabeln satt. Har för mig att den var inklämd under det löstagbara plastlocket. Finns det någon vänlig själ som kan förklara eller vis en bild?

Med vänlig hälsning,
Hans L
H Hans Lekemark skrev:
Hej! Jag har också köpt icemaker på eBay, toppentips! Men jag minns inte riktigt hur kabeln satt. Har för mig att den var inklämd under det löstagbara plastlocket. Finns det någon vänlig själ som kan förklara eller vis en bild?

Med vänlig hälsning,
Hans L
H Hans Lekemark skrev:
Hej! Jag har också köpt icemaker på eBay, toppentips! Men jag minns inte riktigt hur kabeln satt. Har för mig att den var inklämd under det löstagbara plastlocket. Finns det någon vänlig själ som kan förklara eller vis en bild?

Med vänlig hälsning,
Hans L
H Hans Lekemark skrev:
Hej! Jag har också köpt icemaker på eBay, toppentips! Men jag minns inte riktigt hur kabeln satt. Har för mig att den var inklämd under det löstagbara plastlocket. Finns det någon vänlig själ som kan förklara eller vis en bild?

Med vänlig hälsning,
Hans L
Hej,
Kabeln ska vara under plastlocket och sitta mellan hyllan och själva maskinen.
Lite böckig men det går till slut.
Hälsn Laszlo
 
Råkade se en gammal notifiering om detta. Då kna jag passa på att berätta att skåpet och ismaskinen fortfarande fungerar perfekt. Tack alla inblandade!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.