Absolut trådlös sånär som på el.... Fick just en nu quadplatta(då min gamla skar) flyter riktigt bra måste ja nog säga. Snabb kundservice
 
Skulle inte Nokas ta över efter Svensk bevakningstjänst ?
 
Nokas har köpt upp svensk bevak
 
Vad händer i Gardiosystemet om det larmar och man inte har telefonerna tillgängliga?
 
  • Gilla
Harald K
  • Laddar…
Bra fråga antar att man har fler anslutna iaf har jag de. Men går de för lång tid kopplas de vidare till centralen som skickar väktare som kan återkallas om man hinner åtgärda larmet innan han är på plats. Hinner han fram och det är ett falskt larm blir du debiteras 990 vilket aldrig hänt mig hitintills.

Samtidigt är de något ja gärna betalar om man gämför med vad konkurrenterna tar per månad.
 
Precis samma fråga jag ställde till Gardio över mail för ett antal veckor sen. Inget svar...
 
Vill man ha snabba svar har jag lärt mig att chatta med deras kundtjänst snarare än ringa eller maila... Mycket snabbt och proffsigt
 
försöker säga upp mitt, det går sådär. de är inte direkt hjälpsamma
 
G ginko skrev:
försöker säga upp mitt, det går sådär. de är inte direkt hjälpsamma
Hur har det gått? Är själv lite intresserad av deras hemlarm och tar gärna emot erfarenheter. Både positiva och negativa.
 
BiFuel BiFuel skrev:
Hur har det gått? Är själv lite intresserad av deras hemlarm och tar gärna emot erfarenheter. Både positiva och negativa.
efter väldigt mycket om och men fick jag en att säga upp mitt abonnemang. det var nära en falling down men till slut förbarmade sig någon över mig.

kan ej uttala mig om larmet i övrigt då jag aldrig installerade det. det var därför jag ville säga upp det. det var för omständligt för mig att sätta upp och installera. tilläggas bör är att jag har tummen mitt i handen, eller jag saknar tumme helt är nog mer korrekt.

är man lite händig kan man säkert få till det men jag tyckte kamerorna var fula och det krävdes massa eldragning, så jag gav helt enkelt upp
 
H Heiken skrev:
Absolut trådlös sånär som på el.... Fick just en nu quadplatta(då min gamla skar) flyter riktigt bra måste ja nog säga. Snabb kundservice
Snabb kundservice??? Vad är tricket? Varje gång jag har varit i kontakt med deras s.k. support så får jag nästan en hjärtinfarkt. En av mupparna på 'supporten' läste inte ens min beskrivning av problemet jag hade utan svarade på något helt annat.

När det fungerar så fungerar det riktigt bra och priset är helt rätt.
 
L LongBeachBoy skrev:
Snabb kundservice??? Vad är tricket? Varje gång jag har varit i kontakt med deras s.k. support så får jag nästan en hjärtinfarkt. En av mupparna på 'supporten' läste inte ens min beskrivning av problemet jag hade utan svarade på något helt annat.

När det fungerar så fungerar det riktigt bra och priset är helt rätt.
Hej LongBeachBoy det var tråkigt att höra att du inte fått bra svar. Superbra kundtjänst är extremt viktig för oss så vill gärna se vad som hänt. Har du ett ärendenummer eller kundnummer så skall jag kolla vad som hänt.
 
Funkar bra för oss. Lite falsklarm i början innan vi lärde oss att justera kamerorna för husdjur.
Bra support, men lite dålig FAQ. Så länge elen o wifin funkar, är det larmat... :)
 
B Brämpa skrev:
Hej LongBeachBoy det var tråkigt att höra att du inte fått bra svar. Superbra kundtjänst är extremt viktig för oss så vill gärna se vad som hänt. Har du ett ärendenummer eller kundnummer så skall jag kolla vad som hänt.
Mitt nuvarande ärende löste sig idag, och i all ärlighet så var min sista interaktion med Gardios support under en helg mitt under semestern, så dom (ni?) är förlåtna den här gången :)
 
Tallguy196 Tallguy196 skrev:
Funkar bra för oss. Lite falsklarm i början innan vi lärde oss att justera kamerorna för husdjur.
Bra support, men lite dålig FAQ. Så länge elen o wifin funkar, är det larmat... :)
Tack för det. Skriver nytt i FAQ hela tiden, är det ngt särskilt du saknade eller som var otydligt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.