Hej!
Min mor gjorde ett gott försök att köpa en robotgräsklippare som enligt hemsidan var riktigt bra. Jag var inte lika nöjd med hennes "efterforskning". Den heter Lyfco E1800.
Efter test verkar den inte alls uppfylla förväntningarna. Enligt sidan ska den tex vara bland de tystaste på marknaden. Men det håller jag verkligen inte med om.
Hursomhelst tycker jag hon skulle köpa någon annan maskin. Har ni andra åsikter om denna maskin?
Vet ni förresten om det går att utnyttja ångerrätt på någon distansköpslag eller liknande trots att den är provkörd (den är köpt online)? Om hon får prisavdrag för att den är testad gör inget egentligen. Eller kan man formulera det på annat sätt för att häva köpet?
Tack på förhand.
Min mor gjorde ett gott försök att köpa en robotgräsklippare som enligt hemsidan var riktigt bra. Jag var inte lika nöjd med hennes "efterforskning". Den heter Lyfco E1800.
Efter test verkar den inte alls uppfylla förväntningarna. Enligt sidan ska den tex vara bland de tystaste på marknaden. Men det håller jag verkligen inte med om.
Hursomhelst tycker jag hon skulle köpa någon annan maskin. Har ni andra åsikter om denna maskin?
Vet ni förresten om det går att utnyttja ångerrätt på någon distansköpslag eller liknande trots att den är provkörd (den är köpt online)? Om hon får prisavdrag för att den är testad gör inget egentligen. Eller kan man formulera det på annat sätt för att häva köpet?
Tack på förhand.
Söker man på "Lyfco" så är det Outl1 som kommer upp.
Vill man returnera något enl. distansköplagen så gäller det att bara testa grejen. Alltså inte köra klipparen under flera dagar, då lär det bli svårt att returnera den.
Vill man returnera något enl. distansköplagen så gäller det att bara testa grejen. Alltså inte köra klipparen under flera dagar, då lär det bli svårt att returnera den.
Lyfco är samma som tianchen och exgain
Ja, det stämmer.legion skrev:
Jag har insett det nu att det var ett värre företag än jag hoppats på. Dock fanns nåt Klarna köpskydd. Kan man gå via dem? Eller har någon lyckats returnera till Outl1?
Den är nu returnerad. Får hålla tummarna att de betalar tillbaka. Köpte en Husqvarna 310 istället.
Har åxå gjort misstaget! E1600 Fick den 6 maj skicka tillbaka den 12 maj -18 pga den funka inte.D Danne12345 skrev:Hej!
Min mor gjorde ett gott försök att köpa en robotgräsklippare som enligt hemsidan var riktigt bra. Jag var inte lika nöjd med hennes "efterforskning". Den heter Lyfco E1800.
Efter test verkar den inte alls uppfylla förväntningarna. Enligt sidan ska den tex vara bland de tystaste på marknaden. Men det håller jag verkligen inte med om.
Hursomhelst tycker jag hon skulle köpa någon annan maskin. Har ni andra åsikter om denna maskin?
Vet ni förresten om det går att utnyttja ångerrätt på någon distansköpslag eller liknande trots att den är provkörd (den är köpt online)? Om hon får prisavdrag för att den är testad gör inget egentligen. Eller kan man formulera det på annat sätt för att häva köpet?
Tack på förhand.
Wifi styrningen, värdelöst, display glappar,
Skruvar blossat, gick över tråden, den rapporterade sig vält mitt på plana ytor, snurrade runt.
Den va lagad o klar den 15/5✌ Men den kom "bort" så de skyller på DHL. Fick ok att häva köpet via mail! Men så när tidsfristen för att återfinna varan gått ut så skickar de mig en NY? Trots löftet ?
Jag har tappat allt förtroende för outl1
De utnyttjar sin position som nät företag o gör det bara svårt för konsumenter.
Arc e comerce är leverantören av Lyfco.
Har pratat med konsument ombudsman o den säger att det har varit anmälan mot arc e comerce o rådet jag fick va att vända mig till ARN
MVH Anders
Den E1600 jag köpte gick bra i 2-3 dygn efter nåra små korrigeringar av gränskabeln. Sen blev den helt oduglig. Returnera den 11 dagar efter beställningen.E etompau skrev:
Men fick en ny 60 dagar senare, trots att jag fick ett Ok om att få häva köpet pga att jag va tvungen att skaffa mig en annan klippare efter ca 40 dagars väntan. Och ett 50 tal mail som det tog upp till 7 dagar för dem att svara med de flesta ggr ett autosvar!!?
Låter fruktansvärt dåligt. Anmäl till ARN. Se till att skriva omdöme på prisjakt och liknande både om roboten samt företaget så att folk kan undvika företaget. Så får vi hoppas liknande företag slås ut!
Det går vanligen inte så långt som till tingsrätten, en anmälan till både konsumentverket och ARN skulle du definitivt göra.Skinnolle skrev:
Har också en Lyfco E1800 den har fungerat bra i ett år. Men förra veckan blev det något med den. När klipparen har laddat färdigt så backar den bara, det står charging på displayen fast det är full laddat batteri.
Har provat få tag på out1 via mail men utan resultat,
finns tyvärr inget telefon nr, bara till försäljningen men dom hänvisar bara att man ska skicka mail.
Någon som råkat ut för samma fel?
Vet någon hur man gör system uppdatering
Tänkte att det kanske skulle hjälpa.
Kan också tillägga att jag aldrig fått igång wifi så jag har alltid startat klipparen manuellt.
Mvh Peter Skemark
peterskemark@hotmail.com
Har provat få tag på out1 via mail men utan resultat,
finns tyvärr inget telefon nr, bara till försäljningen men dom hänvisar bara att man ska skicka mail.
Någon som råkat ut för samma fel?
Vet någon hur man gör system uppdatering
Tänkte att det kanske skulle hjälpa.
Kan också tillägga att jag aldrig fått igång wifi så jag har alltid startat klipparen manuellt.
Mvh Peter Skemark
peterskemark@hotmail.com
Hej Peter!Peter Skemark skrev:Har också en Lyfco E1800 den har fungerat bra i ett år. Men förra veckan blev det något med den. När klipparen har laddat färdigt så backar den bara, det står charging på displayen fast det är full laddat batteri.
Har provat få tag på out1 via mail men utan resultat,
finns tyvärr inget telefon nr, bara till försäljningen men dom hänvisar bara att man ska skicka mail.
Någon som råkat ut för samma fel?
Vet någon hur man gör system uppdatering
Tänkte att det kanske skulle hjälpa.
Kan också tillägga att jag aldrig fått igång wifi så jag har alltid startat klipparen manuellt.
Mvh Peter Skemark
peterskemark@hotmail.com
Har du lyckats genomföra en systemuppdatering? Jag har följt deras instruktioner home-knappen och pil ner innan man får igång välkomst menyn men lyckas inte komma in i rätt läge. Givetvis så svarar inte OUT1.
Om du lyckats, hur gjorde du och har det hjälpt?
Med vänlig hälsning Annika
Annika.woldenius@gmail.com
Jag har lyckas göra en uppdatering!
Men inte via någon meny på klipparen utan med dator som var kopplad mot klipparen.
Men tyvärr blev det ingen skillnad
Jag är gode less nu, har fått klippa med en vanlig klippare nästan hela denna sommaren.
Men inte via någon meny på klipparen utan med dator som var kopplad mot klipparen.
Men tyvärr blev det ingen skillnad
Jag är gode less nu, har fått klippa med en vanlig klippare nästan hela denna sommaren.