Stugbygget.se
Hej forumet! Hoppas detta inlägg skall vara här och inte under forumet för fritidshus!? Hur som helst skulle jag och min sambo bli superduperglada om ni skulle vilja hjälpa oss att jämföra marknaden med den montageoffert vi fått. Vi tror att den är grym men vill ändå vara på de säkra sidan då vi inte kan halvsju om det projekt vi nu påbörjat :)

Ni hittar montagespecifikationen på vår blogg: http://stugbygget.se/hjalp-med-montagekostnad/
Stort tack på förhand! // Andrei och Jannika
 
T
360 000:- skulle jag gissa på
 
Stugbygget.se
T totalpeter skrev:
360 000:- skulle jag gissa på
Tack, bekräftar vår teori
 
T
Stugbygget.se Stugbygget.se skrev:
Tack, bekräftar vår teori
asså ligger ni mycket under de?
 
Stugbygget.se
T totalpeter skrev:
asså ligger ni mycket under de?
Jaa, det gör vi
 
T
Stugbygget.se Stugbygget.se skrev:
Jaa, det gör vi
kasnke kan PM svaret så avslöjas de inte i tråden?
 
Stugbygget.se
Fler bud?
 
Snabbt överslag 311 000 +- 15 %
 
Stugbygget.se
A aedwall skrev:
Snabbt överslag 311 000 +- 15 %
Bara stomrest och isolerat och vädersäkrat. Vi gör alltså skivmaterial på innerväggar själva samt golv och mellanväggar. Fortfarande 311 000?
 
Stugbygget.se
Fler tankar och förslag? Vi är glada för all input vi kan få :)
 
Stugbygget.se Stugbygget.se skrev:
Bara stomrest och isolerat och vädersäkrat. Vi gör alltså skivmaterial på innerväggar själva samt golv och mellanväggar. Fortfarande 311 000?
Känner att har du lyckats få det billigare än så är det viktigt att du får se lite referensjobb, samt kontrollera att de uppfyller alla arbetsmiljökrav såsom arbete på höghöjd, arbete med tunga lyft etc. Visst det är inte ditt ansvar när du bygger i privat regi, men personligen vill jag inte nån skall skada sig för att men sneddar.
 
Stugbygget.se
A aedwall skrev:
Känner att har du lyckats få det billigare än så är det viktigt att du får se lite referensjobb, samt kontrollera att de uppfyller alla arbetsmiljökrav såsom arbete på höghöjd, arbete med tunga lyft etc. Visst det är inte ditt ansvar när du bygger i privat regi, men personligen vill jag inte nån skall skada sig för att men sneddar.
Den offert vi har fått är från byggsatsleverantören som i sin tur anlitar firma när det närmar sig montage. Tycker du ändå man skall ställa de krav som du nämner eller tar man för givet att de anlitar en "klok firma" ?
 
225 000kr
 
Stugbygget.se
L Lutte skrev:
225 000kr
Tack för input, det är vi glada för
 
Stugbygget.se
Nån mer? Lutar åt att vi tar offerten vi fått
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.