jag köpte ett hus på landet. Ett äldre hus med renoveringsbehov. Huset besiktigades inga problem, under renovering av kök hittade ja att under golvet va lite dåligt rev upp detta å såg att en balk va dålig i golvet, ju mer ja rev desto mer hittade ja och även svamp liknade. De togs prov å svaret blev äkta hussvamp försäkringsbolaget sa att de blir ganska omfattande allt beror va snickarna säger. Då mitt hus inte är värt så mycke så de ja skulle få om de blir utdömt skulle kanske räcka till botten plattan på ett nytt hus.
 
R
Man kan ju undra vad besiktingar har för värde. I många fall måste man riva rätt rejält för att upptäcka problem.
 
Trist läge.
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
I mitt fall är stommen angripen. Halva huset. Syllar samt 2 bärande vägar. golv i kök och hall.
 
Det låter inte som en rolig situation. Om inte huset är väldigt risigt i övrigt är det nog fullt rimmligt att åtgärda.
 
Ne de e fullt möjligt men de finns mycke å göra Utöver de ja nämnde tidigare måste ja byta 8 fönster samt brädforing golv å tapeter i 3 rum
 
R
Vilket bolag gjorde besiktningen? Vem beställde besiktningen du eller säljaren.
 
Jag anlitade en besiktningsman en så kallad ockulär besiktning. Men de gick inte å se den delen som va dåligt. De va friskrivningsklausul mot dolda fel
 
Åsa Lund
Har din besiktningsman ansvarsförsäkring för överlåtelsebesiktning så stäm honom på skadestånd?
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
R
Är tomtens läge såpass bra att ett nybygge skulle löna sig?
 
Nja de vet ja inge riktigt det är en diskussion ja får ta med mäklare å banken. Tomten ligger bra. Och ja köpte huset för att ja vill bo där
 
J Joohans skrev:
jag köpte ett hus på landet. Ett äldre hus med renoveringsbehov. Huset besiktigades inga problem, under renovering av kök hittade ja att under golvet va lite dåligt rev upp detta å såg att en balk va dålig i golvet, ju mer ja rev desto mer hittade ja och även svamp liknade. De togs prov å svaret blev äkta hussvamp försäkringsbolaget sa att de blir ganska omfattande allt beror va snickarna säger. Då mitt hus inte är värt så mycke så de ja skulle få om de blir utdömt skulle kanske räcka till botten plattan på ett nytt hus.
Kan du inte slänga upp lite bilder så att vi får se eländet?
 
Ska plocka ihop nått mycke e rivet nu men ja ska kolla va ja har
 
J Joohans skrev:
jag köpte ett hus på landet. Ett äldre hus med renoveringsbehov. Huset besiktigades inga problem, under renovering av kök hittade ja att under golvet va lite dåligt rev upp detta å såg att en balk va dålig i golvet, ju mer ja rev desto mer hittade ja och även svamp liknade. De togs prov å svaret blev äkta hussvamp försäkringsbolaget sa att de blir ganska omfattande allt beror va snickarna säger. Då mitt hus inte är värt så mycke så de ja skulle få om de blir utdömt skulle kanske räcka till botten plattan på ett nytt hus.
Har varit med om två fall med den fina hussvampen. Man skall inte överdriva, oftast behöver man inte riva hela kåken utan som ngn skrev just ordna mindre gynnsamma förhållanden för svampen och byta det angripna. I ena fallet var det i ett gammalt ödehus jag köpte, men då visste jag det för den satt som en amöba från ena hörnet upp på inneratket på utbyggnaden. Fick riva och elda upp hela utbyggnaden. Sådana här skräckscenarior ingår ju tyvärr med gamla risiga hus. Vore bra med bilder!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.