Provkör en Lexus RX 450h 15- så har du en måttstock att utgå ifrån när det gäller komfort.
Vill du köpa en måste du dock upp med 200" till.
 
Tycker också det låter som att du beskriver A8, BMW 7 serien, Lexus LS, Mercedes S klass osv hehe :) Fast då blir det nog att tumma på årsmodell och/eller pris.
 
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
En X5 30d utan M-sport går kanske att få in i din spec. Den åker du kungligt i!
 
F Freddedan skrev:
Citroën C5 med gasfjädring. Känns som en svävare. Skittråkigt.
Svävar skönt och fina mjuka fåtöljer. Inte tråkigt alls. Och kostar nästan ingenting begagnat.
 
  • Gilla
Henri och 2 till
  • Laddar…
Körde en Peugeot 508 SW nyligen, en bil som fått fint betyg för sin komfort och tystnad.
Och ja, den var mjuk och mysig, snygg invändigt, panoramatak förhöjde känslan.
Bilen föll dock pladask på en värdelös växellåda, en så kallad robotlåda.
Jag trodde lådan var trasig, men så var inte fallet, motorn stannar i typ 2 sek vid varje växling.
 
hsd
R ribbones skrev:
Om du vill ha hög komfort skippa kombi, E-klass sedan.
Nja, jag hyrde en E350 kombi och det var faktiskt bra komfort i den ,bara prislappen är felet på den
 
Många åsikter här. TS skriver att han/hon vill ha mjuk fjädring och mjuka stolar. Jag tycker inte att de flesta bilar som nämnts här passar in i dena beskrivning.
Jag har kört rätt många olika bilar i tjänst och är oftast rätt besviken, mest på stolarna. Jag vill inte ha något sidostöd som trycker mig i sidan. Värst är faktiskt Volvo och VW. Jag blir alltid så glad när jag kan trilla i min gamla C5 med bekväma mjuka stolar.
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
hsd
Så är det, samtidigt väldigt svårt att som citroenist hitta någon ny bil med KOMFORT
 
  • Gilla
hakan.stridh och 2 till
  • Laddar…
Y
Suttit och jämfört BMW 520/530 med Mercedes E-klass kombis nu. Få som har taklucka.
Kikade på några C5 och upptäckte att vissa hade rätt breda säten likt jag efterlyste. :)
4632894748.jpg
 
  • Gilla
Henri och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Men komfort och Mercedes säten är ju inget som man kan sätta ett = tecken mellan.
pratar du A-klass här eller S-klass?
 
  • Gilla
hakan.stridh
  • Laddar…
Volvo har två olika stolar. Dels standardstolen de kallar komfortstol som är plattare och med mindre sidostöd. Sen finns en sportstol som är mer skålad.
 
Letade själv efter bil med liknande krav som ts, har lite ont i ryggen emellan så jag är lite petig med vad jag kör, man får ju jämt höra att volvo ska ha så bra stolar men vi provade en fullmatad s80 2012 och jag satt inte alls bra. Åkkomfort är väldigt personligt t ex jag åker mycket bättre i en sliten saab 9-5 än jag gör i en c5:a.
Vårat val föll på en 2013 audi a6 sedan med komfort stolarna och standard fjädring. Provade även nya citroen c4 Picasso och Mercedes E220 och dom funkar också bra.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Kanske en VW Phaeton, men då blir det en äldre med den budgeten.
Alternativt en BMW 520 GT som finns strax norr om budgeten den årsmodellen. Byggd på 7 seriens platta men till 5 serie pris begagnad .
 
P Pin skrev:
Kanske en VW Phaeton, men då blir det en äldre med den budgeten.
Alternativt en BMW 520 GT som finns strax norr om budgeten den årsmodellen. Byggd på 7 seriens platta men till 5 serie pris begagnad .
Ägde en 530d GT för ett par år sedan och maken till fantastisk bil har jag aldrig ägt. Bilen va fullsmetad med finesser, integralstyrning, komfortstolar, adaptiv fjädring osv osv.
MEN jäklar va den krånglade med elen och det va verkligen SVIN dyrt att laga och skulle aldrig rekommendera någon att köpa den. Bilen va en 2009:a så det va en tidigt version och hade nog många barnsjukdomarna. Har visserligen sneglat en del åt 520D GT men med mindre utrustning för att slippa el krångel men med den motorn blir den tok för slö.
I mitt ägande av en GT fick jag lära mig BMWs egna program ISTA vilket va i mitt fall ett måste annars hade jag gått totalt bankrutt.
Gillar man att pilla med bilar nya som gamla så är BMW ett säkert kort om man vill hitta information om hur man lagar oxh programmerar själv på Internet, finns mängder av guider oxh forum, speciellt från USA. Att programmera om vad olika knappar skulle göra efter eget tycke va riktigt roligt.
 
Synd bara att BMW 5-serie GT är det fulaste som rullat ut från BMW bandet, någonsin... Den är säkert fantastisk att köra, men jag skulle må dåligt var gång jag gick ut ur den och inte blundade.
 
  • Gilla
Vulcan61 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.