En säng med grå sänggavel framför en vägg målad i block av orange och blå färg, med text om montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har alltid undrar varför man väljer och skriva på bilderna sådär? För de sprids ju oftast senare också och allt som oftast blir texten fel eller bara märklig. Dock inte direkt så denna gången ;)
 
Tokslut Tokslut skrev:
Har alltid undrar varför man väljer och skriva på bilderna sådär? För de sprids ju oftast senare också och allt som oftast blir texten fel eller bara märklig. Dock inte direkt så denna gången ;)
Ursprunget till bilden är från Snapchat, där jag sparade bilden innan jag skickade den till mina vänner ;)
 
du fotar även med appen då eller?

eller sparas texten även på bilden om du skickar en bild från bild/kameramappen till Snapchat?
 
Tokslut Tokslut skrev:
du fotar även med appen då eller?

eller sparas texten även på bilden om du skickar en bild från bild/kameramappen till Snapchat?
Just den bilden tog jag i Snapchat.
 
Rödorange katt gömmer sig i en öppen låda på en hylla bredvid toalettpapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gissa vem som är tillbaks på Fiskalsgatan!?

Mellander gör ett litet gästspel och tar det säkra före det osäkra och utforskar allt som är nytt. Senast han var här fanns det varken golv eller kök, så mycket har förändrats.
 
  • Gilla
Raka Rör och 6 till
  • Laddar…
Känner att jag ligger lite efter i inläggen här, men idag blir en bra dag ur projekthänsyn.

Både diskbänken och mina ugnar levereras, det kommer dessutom paket från m.nu och lite annat som ska hämtas på Posten. Idag kom fjärrstyrningen till mina takfönster, som en liten försmak av vad som komma skall...

Just det, dessutom kommer en konstruktör och tittar på lite av mina nya galna idéer, vi får se om det blir dyrt eller om hon avråder mig helt :D
 
  • Gilla
316097 och 2 till
  • Laddar…
Kort: Det blev dyrt. Hon tyckte att det var mer än görbart och hade faktiskt några idéer som sänker kostnaden lite.
 
Strax innan lunch ringde de från Schenker och han lät lite bekymrad. Men det visade sig att han hade fått besked om att det var leverans innan lunch, och att han precis lastat och inte skulle komma att hinna.

Hade ju tagit ledigt hela dagen så det var inga problem för min del och en stund...

Ny levererad köksbänk med diskho uppställd utanför hus på gräsmatta, packad på en träpall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


... stod detta utanför min dörr. Inte illa!


Katt inspekterar en ny 90 cm bred diskbänk inslagen i plast som ligger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mellander inspekterade och godkände godset


Ny 90 cm bred diskbänk i plastförpackning på köksskåp med verktyg och Quooker termos i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästan så, fast lite mer nedsänkt. Kommer bli lite meck eftersom jag måste såga ur skåpen eftersom det är en 90 cm bred diskbänk i ett 60 skåp. Men allt enligt devisen "Det fixar sig". :rolleyes:

Ja, jo, det var alltså planerat så från början!
 
  • Gilla
kalle55 och 2 till
  • Laddar…
Det blev lite fotboll... det var faktiskt första gången jag såg HIF... eller någon match överhuvudtaget live. Gillar reklamen på LED-perimetern i vart fall ;)

Fotbollsspelare på plan under en live match med LED-reklam i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En borr på ett vitt skåp och en skrivet "SKRUVA SKIVA" på en bit trä som påminnelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade en "snickar-post-it" på skåpet. Just det, skruva fast skivan skulle jag ju göra :cool:
 
Digital informationstavla på en tågstation med Öresundstågets tidtabell som visar tåg mot Köpenhamn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skånetrafiken är inte min stora favorit trots, eller just därför, att jag regelbundet pendlar med dem. Men denna dagen gjorde de något rätt när det var spårproblem och Trafikverket beslutade att enbart Öresundstågen skulle få köra och att alla Pågatåg skulle ställas in.

De beslutade då att låta Öresundstågen stanna på mellanstationerna så att vi kunde komma fram i vart fall. Tyvärr hade jag inget behöv av att åka till Köpenhamn just denna dagen.... ;)

Ser fram emot att de har mer fokus på att lösa resenärernas problem, än att skylla ifrån sig, även i framtiden.

(För de som inte bor här, Pågatåg är "mjölkatågen" som stannar på alla stationer, Öresundstågen stannar bara på de större stationerna och just det som passerar förbi mig går Göteborg-Köpenhamn).
 
Utvidgat hål i vit köksskåpsvägg för att skapa mer utrymme, synlig såg och kuddar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag räknade på det innan köpet insåg jag att det är för tajt i köksskåpet för att få plats med "termosen" till min Quooker kran. Pratade med Kvik som säljer sådana kranar och de hade väl ingen direkt lösning, sänka ner den i sockeln kanske. Problemet är bara att denna modellen, Combi+, har för stor diameter, det är inte höjden som är problemet.

Men, eftersom den står ett köksskåp med lådor på andra sidan, var lösningen helt enkelt att såga upp ett hål och göra skåpet lite djupare just där. :)

Allting går, vissa saker är bara lite krångligare...
 
Det är helt magiskt, men jag har kommit så långt i projektet att det börjar bli dags för inredning. Under de 4 år jag bott här har det mesta, bortsett från sängen, varit tillfälliga lösningar.

Vardagsrum med ett vitt "Big Table" och en stol, vita skåp och belysning, pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bordet heter passande nog "Big Table" och säljs på ILVA. Hade spanat in det på nätet och passade på att köra förbi när jag ändå var i Malmö, och då står det ett utställningsexemplar med ytterst små skador som såldes till ett riktigt bra pris.

Lite skönt att inte behöva vara orolig för att göra den första skadan själv, nu är det redan avklarat :seenoevil:

Själva bordet är inte så stort, men med 6 iläggsskivor (!) kan man sitta 20 personer riktigt bekvämt och upp till 24 om man "skuffar ihop sig".

Bordet fick stå kvar på ILVA till veckan efter när jag kunde ta med släpet och hämta det, men stolarna kommer först i september. Men ni vet, den som väntar på något gott etc.

En mycket positiv överraskning med ILVA var deras prisgaranti. Stolarna köpte jag till rabatterat pris, men några veckor senare sänkte de priset ännu mer. Ett kort mail till ILVA och 2 dagar senare var mellanskillnaden inbetalad på mitt konto. Inget tjafs och snabbt hanterat, sånt gillar vi! :heart:
 
  • Gilla
Anns Björk och 2 till
  • Laddar…
I somras åkte en kompis och jag till Göteborg för att köpa bil till honom. Det gäller ju att noggrant besiktiga bilen, precis som när man köper ett hus.



Efter att ha sparkat lite på däcket och provkört slog han till. Ingen av oss är speciellt bilkunniga :geek:
 
  • Gilla
  • Haha
Kashew och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.