Bra tips från många. Instämmer även i att det är kapitalförstöring (aka idioti) att köpa en ny när du har en på avbetalning. Snarare skulle valet varit att vänta och inte köpa någon alls innan du hade råd till den. Då hade du kunnat köpa en dyrare modell istället för att betala banken.
 
jonastroms
A avdpos skrev:
Bra tips från många. Instämmer även i att det är kapitalförstöring (aka idioti) att köpa en ny när du har en på avbetalning. Snarare skulle valet varit att vänta och inte köpa någon alls innan du hade råd till den. Då hade du kunnat köpa en dyrare modell istället för att betala banken.
Nej den är inte billig så någon ny blir det inte men fick ett bra råd om däcken jag tror att den även om den är lite klen mest haft problem med däcken de är av hårdplast ju mer jag tänker på det så funderar jag på varför de inte tänkt till där det är samma "däck" som på gå gräsklipparen. Det var en miss av Stiga tycker jag. Tittade inte på så många så det var vårt eget fel men däcken tror jag är en s.k. barn sjukdom som kommer försvinna när nya modeller uppgraderas och man ser vilka fel som fanns och åtgärdar dem. Jag tror inte vi är själva om att att fått det här problemet. Lite gropigt är det och den slirar egentligen mer än att inte orka därför tänker jag att hade däcken haft fäste hade problemet varit löst. Finns det inte däck så gör jag ett par egna ser flera alternativ om det finns plats i hjulhuset. Ska kolla det. Som tur är behövs den inte det växer inte ett grässtrå ser ut som i Texas just nu med torkan som håller i sig.
 
Ja, dessa tandade hjul har jag på mina 2 Stiga Autoclip 523 och de fungerar kanon (
luftar gräsmattan också ). Hjulmotorerna är starka så det är inga problem med kraft .
Håller tummarna att det fungerar lika bra för dig som för mig med detta tillbehör.
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
J Jonas Lindholm skrev:
Ja, dessa tandade hjul har jag på mina 2 Stiga Autoclip 523 och de fungerar kanon (
luftar gräsmattan också ). Hjulmotorerna är starka så det är inga problem med kraft .
Håller tummarna att det fungerar lika bra för dig som för mig med detta tillbehör.
Med dem tandade menar du dem plastdäcken då?
 
jonastroms jonastroms skrev:
Med dem tandade menar du dem plastdäcken då?
jonastroms jonastroms skrev:
Med dem tandade menar du dem plastdäcken då?
Nej, jag har skruvat dit tillbehöret på befintliga plastdäck som ser ut som tandat kugghjul.
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
Om du kollar min länk ovan så ser du vad vi menar. Tandhjulen monteras på utsidan av de befintliga hjulen. De små hålen som ligger som en ring på sidan av plasthjulen är avsedda för just dessa tandade hjul
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
Gårdsman.se ser bra ut de har ju allt, skulle sett den tidigare bara (y)
R RH_Dreambox skrev:
Annars köper du Tandat hjul som är ett tillbehör till klipparen. Jag sätter på dem ibland när gräsmattan jäklas med klipparen.
[länk]
 
jonastroms
Det var ett tandat hjul det. :) Det skulle lösa problemet jag tror nog den är stark nog men får som sagt inget fäste. Men de här kommer den plöja runt överallt. Vilken super grej!!! Tror problemet är löst.
 
  • Bild på ett tandat hjul från Stiga för bättre grepp i lutningar, benämnt "Stiga 1126-9151-01".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, blir en hybrid, gräsklippare/stridvagn, de tandade hjulen inger helt klart respekt;)(y)
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
Kolla bara att priset gäller ett par tandhjul och inte styckvis som annonser säger. 485 kr för ett enda hjul är rent ocker, och vem vill ha en robot som haltar.
Om det är styckpris så har jag tandhjul som du kan få för 500 kr paret (nya).

Kolla också
http://technord.se/robotgrasklippare/tillbehor-reservdelar/tandat-hjul-spikhjul/
det finns säkert fler ställen som säljer.
Kanske din återförsäljare säljer dom billigt till dig för att slippa en "besvärlig" kund :)
 
Redigerat:
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
J Jonas Lindholm skrev:
Japp, blir en hybrid, gräsklippare/stridvagn, de tandade hjulen inger helt klart respekt;)(y)
Inget snack om det
 
  • Gilla
Jonas Lindholm
  • Laddar…
jonastroms
R RH_Dreambox skrev:
Kolla bara att priset gäller ett par tandhjul och inte styckvis som annonser säger. 485 kr för ett enda hjul är rent ocker, och vem vill ha en robot som haltar.
Om det är styckpris så har jag tandhjul som du kan få för 500 kr paret (nya).
jonastroms jonastroms skrev:
Inget snack om det
Här har jag hittat några: Det är den sista vi har. Stiga Autoclipp 225 C men vi köpte den inte ska jag kanske säga på bygghemma dit länken går. De två första är hottade movers. :D

https://www.google.se/search?safe=a...0.1.183....0.WEZHNv9NAJM#imgrc=vDsoY0dKa_W55M:

https://www.google.se/search?safe=a...Q#imgdii=JyOgvScS4o9DAM:&imgrc=vDsoY0dKa_W55M:

https://www.bygghemma.se/tradgard-o...TB6QGAXbKhgVAMCOMa9ehcTaf3wpE6EwaArk-EALw_wcB
 
jonastroms
jonastroms jonastroms skrev:
Här har jag hittat några: Det är den sista vi har. Stiga Autoclipp 225 C men vi köpte den inte ska jag kanske säga på bygghemma dit länken går. De två första är hottade movers. :D

[länk]:

[länk]:

[länk]
Här ser man de däck jag menade av hård plast. Med tandade blad kommer det funka bra det är jag övertygad om. Ska också tänka på erbjudandet om paret för 500 kr, passar de just den modell? Jag tycker 1000 spänn är för det är för mycket då gör jag som sagt mina egna pansar däck :)
 
  • Robotgräsklippare med hårdplastdäck och tandade blad, potentiellt anpassning för egna pansardäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonas Lindholm
  • Laddar…
jonastroms
jonastroms jonastroms skrev:
Här ser man de däck jag menade av hård plast. Med tandade blad kommer det funka bra det är jag övertygad om. Ska också tänka på erbjudandet om paret för 500 kr, passar de just den modell? Jag tycker 1000 spänn är för det är för mycket då gör jag som sagt mina egna pansar däck :)
jonastroms jonastroms skrev:
Här ser man de däck jag menade av hård plast. Med tandade blad kommer det funka bra det är jag övertygad om. Ska också tänka på erbjudandet om paret för 500 kr, passar de just den modell? Jag tycker 1000 spänn är för det är för mycket då gör jag som sagt mina egna pansar däck :)
Och den är ju knappast lika smidig som robot dammsugaren denna verkar vara helt blind och krockar med bord och allt i vägen jag som trodde den gick på sensorer, men verkar bara gå på bara koppar tråd. Kan det vara så att den är helt utan sensorer? Har inte kollat det nästan som jag köpte grisen i säcken så här i efter hand. Men vi var i stort behov av en klippare då vi köpte den så inget mer med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.