När jag klickar upp smileys så finns bara ett fåtal, se bild:
Skärmbild av forumredigerarens verktygsfält med begränsat antal smileys tillgängliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Samma sak för mig. :thinking:
 
Samma här.
Är det pga sommarhettan som de smält bort :thinking:
 
Behöver ni fler? :thinking:
 
Jag har en plan. Men jag orkar inte berätta om den just nu.;)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
:thinking::crysmile:
 
harry73
Smileys to the people!!!!

Alla smileys har en kod som automatisk bytts yt till smileyn när man skickar inlägget. Håller man muspekaren på smileyn, ser man koden. Jag letade upp några och la de här. Det borde finnas fler så hittar ni fler, lägg dom gärna här :)

:lying: = :lying :
:poop: = : poop :
:cool: = :cool :
:rolleyes: = :rolleyes :
:p = : p
:oops: = : oops :
:thumbdown: = :thumbdown :
:mad: = :mad :
:beer: = :beer :
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Kan det vara så att koderna på länken nedan funkar även här på BH? I så fall kan orden snart bli överflödiga då en bild som bekant säger mer än 1000 ord.

https://www.webpagefx.com/tools/emoji-cheat-sheet/

Om det funkar, håll tillgodo och tack alla för ett givande forum!

Edit: efter ett litet test så antar jag att de inte funkar som det var tänkt.
 
N nwin skrev:
Kan det vara så att koderna på länken nedan funkar även här på BH? I så fall kan orden snart bli överflödiga då en bild som bekant säger mer än 1000 ord.

[länk]

Om det funkar, håll tillgodo och tack alla för ett givande forum!

Edit: efter ett litet test så antar jag att de inte funkar som det var tänkt.
Nej, tyvärr så fungerar de inte.

Smileysar är omåttligt populära. I mobilens tangentbord finns tusentals varianter.

Vi använder dem ofta när vi skickar sms till varandra. Men av tekniska orsaker funkar de inbyggda smileysarna tyvärr inte i vårt forum.

Anledningen är att formatet på databasen vi använder i dagsläget tyvärr inte har stöd för det moderna unicode-format som krävs för att visa upp smileysarna och därför måste man idag först klicka på smiley-ikonen i formuläret och sedan välja någon av dem.

I väntan på att vi fixar problemet med databasformateringen tänkte jag att vi skulle försöka visa upp de vanligaste smileysarna hela tiden så att man slipper klicka två gånger och så att färre förhoppningsvis använder tangentbordets (som tas bort automatiskt när man postar).

För att testa detta hur detta skulle se ut så har jag inaktiverat några smileysar.

De mest populära smileysarna senaste månaden bland våra besökare verkar vara:

:love:;):D(y):crysmile::thinking:
 
"Världsstandarder är bra. Låt oss alla skaffa en för varje sak!" ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
https://xkcd.com/927/
Serie med tre rutor som illustrerar ökningen av konkurrerande standarder från 14 till 15.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Nu har vi lagt tillbaka alla smileys igen. Så här ser det ut i desktop.

Skärmdump av ett foruminlägg med en textredigerare och en rad återinförda emojis som smileys.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så här ser det ut i mobilen. I mobilen (eller i ipaden) kan man scrolla fram fler emojis.

Skärmdump av redigeringsfönstret för ett mobilinlägg med emoji-panelen öppen på byggahus.se forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.