Hallå! I dagarna flyttar jag in i hus, tomten är ca 780 m2 stor. Gräsytan är väl på 500-600.
Så vilken klippare blir lagom?
Stiga combi 48 s för 3000:- hos bauhaus, är den en möjlig kandidat?

Mulcherfunktion/multiclip är ett måste.
 
Välj en robot!
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Välj robot. Du kommer ALDRIG ångra dig.
 
Bara jag som faktiskt gillar att klippa gräsmattan... :rolleyes:
 
Så lite gräsmatta. Köp dig en manuell cylinderklippare, så får du dels en snygggräsmatta och lite motion som en bonus, samt känslan efteråt att du har gjort något bra :)
 
En sådan här "beröringsfri" var utmärkt att klippa med:
grasklippare-handjagare-electrolux-partner-novolette-basic-sundsvall-salj-6212217.jpg

Men sedan skaffade vi en tomt på 15000 kvm, så då fick det bli motoriserade grejer :p
 
  • Gilla
Nicke_S
  • Laddar…
H Holmspel skrev:
Bara jag som faktiskt gillar att klippa gräsmattan... :rolleyes:
Jodå, ibland, jag har en av varje! Robot, traditionell med drivning samt åkgräsklippare/redskapsbärare för när jag vill klippa och när jag låter roboten sköta jobbet ;)
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jodå, ibland, jag har en av varje! Robot, traditionell med drivning samt åkgräsklippare/redskapsbärare för när jag vill klippa och när jag låter roboten sköta jobbet ;)
Du verkar vara en klok person (y)
 
H Holmspel skrev:
Du verkar vara en klok person (y)
Haha tackar! Det får man inte höra så ofta, så det stämmer antagligen inte :thinking:;)
 
K Krukmakaren skrev:
Hallå! I dagarna flyttar jag in i hus, tomten är ca 780 m2 stor. Gräsytan är väl på 500-600.
Så vilken klippare blir lagom?
Stiga combi 48 s för 3000:- hos bauhaus, är den en möjlig kandidat?

Mulcherfunktion/multiclip är ett måste.
Så vad vart det?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Så vad vart det?
Blev den stigan jag skrev i första inlägget, va sugen på en robot men har en hel del jobb med tomten innan det blir aktuellt.
Stigan fungerar iaf utmärkt för sitt ändamål, mulchern är kanon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.