Hej har stött på ett litet problem med min konvertering till pellets. de gamla hålet som Oljebrännaren satt i är väldigt trångt och jävligt så pelletsbrännaren går inte in så behöver såga till ingången till pannan, Problemet är att den är 120mm tjock och vettefan hur ja ska gå till väga med de här? Köpa en annan brännare med mindre munstycke eller såga upp hålet? och hur ska ja såga upp de?
 
  • Brännaröppning och munstycke för pelletskonvertering, med synliga anpassningssvårigheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nitad metallöppning på en panna där en oljebrännare tidigare suttit, nu för trång för pelletsbrännare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Innanför svetskanterna är det nog vatten , så att såga upp till ett större hål renderar nog bara ett hål i pannan skulle jag tro , eftersom det är 120 tjockt där från utsida till insida
Du bör kolla upp någon form av sprängskiss på pannan så du ser hur den är i konstruktion
 
Du ser på första bilden så har ja tagit loss hela plattan som ska sågas ett större hål i, de borde väl inte gå nåt vatten där eftersom pannan är fylld med vatten just nu och plattan är borttagen? :)
 
R
Ledsen något gick förbi mig , tänkte på hålet i pannan . det blir nog svårt att få till ett större hål i den biten kan det finnas någon annan del som kan passa ihop med pellets att köpa ,
Vilken panna och modell har du ?,
 
Ah okej! Det är en ctc 260 kombipanna
 
R
Ok har du den här . syns lite vad som finns innanför , i övrigt kanske du ska höra med CTC vad som finns eller med en pelletsfirma
jseducation.se/files/pages/ctc_260.pdf
 
Ska kika närmare på detta tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.