Hej, Vi har precis köpt ett radhus från 60-talet. I den lilla toaletten vill jag sätta in ett spegelskåp med belysning där det nu sitter en vanlig spegel. Den enda elen som finns är till den fasta armaturen. Jag vill inte lägga en massa pengar på detta då vi har många mer prioriterade projekt att lägga pengar på. Men jag vill ändå ha en bra lösning. Är det någon som vet om det finns spegelskåp där belysningen drivs av batterier? Eller måste man lägga den sura kostnaden på att ta hem en elektriker?
Önskar alla en toppendag!
 
Kostnaden som ni spar att inte ta in elektriker äts upp snabbt av batterierna. Det är ett ganska snabbt jobb att koppla in ett skåp.
 
  • Gilla
Ninni_1969
  • Laddar…
Det är antagligen sant... Får väl bita i det sura äpplet. :) Lär inte vara sista gången en hantverkare kommer hem till oss. Lika bra att få det gjort ordentligt.
Tack!
 
Vad menar du med den fasta armaturen? Lampan i taket?
Välkommen till forum förresten!
Om du bara har taklampan då måste man dra kabel därifrån eller från strmbrytaren till spegelskåp och det skulle man göra utanpåliggande. Inte alla som tycker det är snyggt. Kanske du kan ta in elen från rummet bakom spegelskåpsväggen genom väggen, det kan vara enklare. Då kan du passa på att ha vägguttag också.
Färdiga lösningar med batteridrivna spegelskåp har jag aldrig sett.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Vad menar du med den fasta armaturen? Lampan i taket?
Välkommen till forum förresten!
Om du bara har taklampan då måste man dra kabel därifrån eller från strmbrytaren till spegelskåp och det skulle man göra utanpåliggande. Inte alla som tycker det är snyggt. Kanske du kan ta in elen från rummet bakom spegelskåpsväggen genom väggen, det kan vara enklare. Då kan du passa på att ha vägguttag också.
Färdiga lösningar med batteridrivna spegelskåp har jag aldrig sett.
Tack! :)
Det som finns är en taklampa och den är iofs ganska nära där jag vill ha skåpet så kanske ingen fara att lägga sladden utanpå men det är ju inte optimalt. Det finns tyvärr inget rum bakom toaletten som man skulle kunna dra elen ifrån.
 
Kanske du kan installera en taklampsarmatur med spots som är riktade mot spegeln.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Kanske du kan installera en taklampsarmatur med spots som är riktade mot spegeln.
Jag kommer antagligen att behöva sminka mig på den toaletten (tonårstjej i hushållet) så behöver bra ljus. Hade annars varit en bra och ekonomisk lösning. :cool:
 
Ninni_1969 Ninni_1969 skrev:
Jag kommer antagligen att behöva sminka mig på den toaletten (tonårstjej i hushållet) så behöver bra ljus. Hade annars varit en bra och ekonomisk lösning. :cool:
Nu brukar jag inte sminka mig så ofta men det var just det jag hade tänkt på. Då vill man väl belysa sitt ansikte så att rätt smö. äh produkt hamnar på rätt plats. Och det tänkte jag åstadkomma med spotsen som lyser via spegeln in i ditt ansikte. Testa med ficklampa.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Nu brukar jag inte sminka mig så ofta men det var just det jag hade tänkt på. Då vill man väl belysa sitt ansikte så att rätt smö. äh produkt hamnar på rätt plats. Och det tänkte jag åstadkomma med spotsen som lyser via spegeln in i ditt ansikte. Testa med ficklampa.
Hahaha, kanske värt att testa. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.