Jerker skrev:
LB-Hus Duvhöken
NF 1.215.000 (Borås)
Dec-04
Å så har vi träffat säljaren.

Med diverse " nödvändiga" tillägg så är priset ca 1.400.000 ;D

Dvs. Fönster uppe, takkupa, trapp upp, farstukvist, kamin i v-rum, annat kök, utökat vitvarupaket, andra dörrar inne, badkar, spröjs å diverse annat.

men fortfarande bra pris, eller.........?
 
När vi valde leverantör i GBG så gjorde vi noggranna prisjämförelser. Ingen levererar ju med samma spec.
Priserna beskriver ett hus i sluttning (2 plan), ca 250 M2 inkl garage i bottenvåningen. Ungefär samma standard, från bottenplatta och uppåt.

LB hus 11633 Kr/ M2
Myresjöhus 11233 "
Mjöbäcksvillan 10409 "
Trivselhus 10554 "
Onsalavillan 10329 "
A-hus 9641 "

Till detta kommer alla anslutningsavg, tomt, markarbeten, etc.
 
??? ??? ???
Hej jag är lite överdrivet okunnig när det gäller att köpa villa därför ville jag försöka fråga er eftersom så många kan så mycket om hus.

I Sverige, när man köper en villa, fortsätter man betala hyra el. nåt annat avgift under hela sitt liv? Eller betalar man bara det priset som säljaren brukar sätta ut och sen är det slut?!
Hur fungerar det? För det verkar som om priserna är riktigt låga jag har sett villor som kostar t. o. m. runt 500 000 kr.
 
gioia skrev:
För det verkar som om priserna är riktigt låga jag har sett villor som kostar t. o. m. runt 500 000 kr.
Var har du sett ett hus för 500 000? ???
 
Gioia
Jo, om du har hittat ett hus du vill ha för 500 tusen och betalar det. Då är det ingen hyra du ska betala mer, du får istället betala av på lånen du tog för att köpa det (om du nu behövde det) samt löpande kostnader som el, vatten, försäkringar, uppvärming, soptömning, ev sotning samt fastighetsskatt. Var det svar på din fråga?

Och ja, det finns massor med hus för 500 000 eller mindre, men de ligger oftast på ställen där det inte är så lätt att få jobb.
 
Jag har ett tilläggssvar till Gioias fråga, något som börjat bli vanligt är hus eller parhus som bostadsrätter. Om man köper ett sådant hus så betalar man först en insats (i populära områden är 2 miljoner kr inte ovanligt), sedan betalar man också en månatlig avgift (el, vatten och dylikt ingår ibland, ibland inte) till bostadsrättsföreningen så länge man bor där.

/ama
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.