Person i Bygga Hus-tröja på röd moped vid strand med hav och klippa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rotade i garderoben inför semestern och hittade en bortglömd tröja som jag fick av Bygga Hus för 2 el 3 år sen.

Min semester företas på Moppe, hitils 65 mil i vårt vackra väder, en av de bästa semestrarna i mitt liv faktiskt Var vi var just idag ser ni väl ??

Skriv några rader om ni har nått värt att berätta om semestern eller några fina bilder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Semestern här firas hemma, vi har gjort flera dagsutflykter till olika ställen och evenemang i österbotten, även en stor släktträff hade vi nyligen med 50 pers, hälften kom från Sverige.

Mest har vi spenderat vid stränderna, varje dag nästan. I sånthär väder är det väldigt skönt att kunna svalka sig. Och så har man en massa tid att jobba med en massa projekt hemmavid.

Åminne strand i Malax i bild. Den bästa vi varit vid tror jag är Molpes simstrand (jättebra sandbotten och långt ut), sen sandö i Vasa.
43336306801_8f961fdf95_b.jpg
 
Lite förvirrande att Österbotten är en västkust och tvärs om.
 
Som jag förstått har ni lika varmt och torrt på den finska sidan. Men någonstans har jag löst att det inte brinner en massa och inte heller har bönderna något krisläge. Stämmer den bilden? Sorry för offtopic.

Har ett minne från en barndoms semester på ett ställe som heter Kalajokki där det var fantastisk sandstrand och långgrunt.
 
Det är ju på östra sidan av bottenhavet
 
M Myckling skrev:
Som jag förstått har ni lika varmt och torrt på den finska sidan. Men någonstans har jag löst att det inte brinner en massa och inte heller har bönderna något krisläge. Stämmer den bilden? Sorry för offtopic.

Har ett minne från en barndoms semester på ett ställe som heter Kalajokki där det var fantastisk sandstrand och långgrunt.
Det brinner väl inte lika mycket här har jag förstått, hörde i nyheterna att finnarna sköter skogen på ett annorlunda sätt:
https://svenska.yle.fi/artikel/2018...kogsbruk-kan-forklara-varfor-sverige-drabbats

Och annanstans hörde jag att Sverige även gjorde nedskärningar eller förändringar i frivillga brandkåren som ledde till massuppsägningar förra året som även det förvärrat sitationen. En klassisk fråga om dumsnålhet låter det som. Nedskärningar som i slutändan gör att notan blev dyrare.

Vad bönderna här säger och tycker vet jag inte dock.
 
Ser ut som Stora Karlsö, så då är du väl någonstans nere på västra Sudret på Gotland.

Försöker jobba lite på fritidshuset när vädret tillåter, men semester är semester och det är köpt för avkoppling, så det blir korta pass. Men samtidigt som svetten lackar kliar det i fingrarna att fortsätta när det blir bra. Och så lite bad på det. Insjöbad förvisso, men har man inte bröd får man äta limpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.