Inre vägg i garage utan fasad med synliga installationer och verktyg upphängda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, det är så att halva gaveln på mitt hus har garaget ihopbyggt och på insidan av garaget finns ingen fasad. Varken tegel eller panel. Nu är det så att garaget har sjunkit och gjort så att jag inte kan öppna garagedörren. Därför har jag planer på att göra om garaget till en carport men frågan är ju då hur jag gör med den saknade delen av fasad?
Mitt hus har både tegel och trä så det kanske skulle gå att sätta panel där. Vad tror ni och vart vänder man sig för att nån ska komma och kolla? Bilden visar hur det ser ut.
 
R
Vad menar du med att garaget sjunkit , är det plattan eller allt virke ?
 
Plattan har sjunkit på ena sidan så den har knäckts av. Det har nog varit så länge. Jag har bott här 9 år och den var så när jag flyta in men porten har blivit värre med åren och nu går det knappt att öppna. Värre blir det i vinter.
 
R
Vet du hur väggarna står fastsatta på plattan , troligtvis är det skruvat i plattan genom den nedersta brädan som ligger mot plattan , är väggen igenspikad med ev. isolering i ?
Då kan det vara svårt att få till en lösning med att höja den del som gett sig
Lägg in foto på väggen som gett sig tillsammans med plattan så allt syns
 
Ser ut att vara fibercementskivor på fasaden. Det är bara att måla. De sitter förmodligen där pga brandskydd.

Principiellt bör det gå bra att regla och spika på panel, om man vill och om det är tillåtet (brandskydd).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.