Ja som rubriken lyder undrar jag om någon har priser att dela med sig av på olika Hjältevadshus i standardutförande. En tillvalsprislista vore inte heller fel! ;) Har inte kommit så långt i processen att vi vill boka in ett möte med säljare än utan vill sondera terrängen först på egen hand...

Är i första hand intresserad av Asken och Sjögården men alla prisexempel är mer än välkomna!

Tack på förhand!
 
betalar vi 1.200 000kr för. Detta är för bara huset utan grund. Jag har tillvalsprislistan men den är 8 sidor lång så är det nått du undrar över så fråga gärna. Vi har tillval för 63 000kr + kaminen.
Mvh
Ulle :D
 
Tack Ulle!

Är priset för Mogården inkl. inredd övervåning? Är ni nöjda med val av hus och husleverantör?

Lite tillvals priser jag undrar över är b l a:
Inredd övervåning
Kakel o klinker i badrum
Braskamin Contura 550:1
Plansteg i klarlackad ek till inv. trappa
Hörnbadkar
Rostfria vitvaror
Öppet upp i nock på övervåningen

Tack på förhand!

 
HEJ vi bygger ett Rosen med oinredd, men isolerad övervåning & även elementrör uppdraget.
Inflytt v. 35 vi är jättenöjda!
pris för huset utan grund & markarbeten & tillval är
1 096 000,- isolerad vind kostar 63 000. elementrör uppdraget kostade inte många kronor.
Vi har totalt tillval för 127000,- bla centraldammsugare klinkers innan för entrén, braskamin, studio kök vitt, lite extra lådor istället för skåp i kök, lan-uttag, extra utebelysningar. men.. som sagt tidigare så är listan lååång hör gärna av dig men vad du undrar över så svarar vi gärna. ;)
 
Här kommer lite priser
Inredd övervåning
För Asken och Sjögården
Material 73 500
Snickarfärdig 181 625
Komplett 337 500

Kakel o klinker i badrum
golv 1125 (20*20) 1406 (10*10) per m2
vägg 1275 (20*20) 1556 (10*10) per m2

Braskamin Contura 550:1
38 250kr

Plansteg i klarlackad ek till inv. trappa
500kr /St

Hörnbadkar
12 500kr

Rostfria vitvaror
15 625kr

Öppet upp i nock på övervåningen
Ryggåstak exl bad övervåning vid komplett vinds 27 500

Ulle
 
Tackar och bockar för utförliga svar! :)

Lite fler frågor här då... ;)

Vart bygger ni någonstans? Har ni köpt tomt genom Hjältevadshus också? *nyfiken*

Ulle - Vad har ni tagit för tillval?

Vad har ni betalat för grunden?

Vad kostar det att få putsad fasad?

Många frågor...

Ingen som har fax eller scanner och kan slänga iväg hela tillvalslistan till mig möjligtvis? :-* :D ;)

 
Vart bygger ni någonstans?
Vi bygger 2 mil utanför Göteborg

Har ni köpt tomt genom Hjältevadshus också?
Dom förmedlar tomten, dvs det är en privatperson vi köper av men förbinder oss att bygga ett Hjältevadshus

Ulle - Vad har ni tagit för tillval?
Studio Ekkök, annan diskbänk och blandare, ändring av köksluckor till lådor.
Rör för vattenradiatorer på övervån.
Braskamin
Klinkers 5 m2 i hall
Dimmer
Badkar
Bättre tvättmaskin
Centraldamsugare
Bokluckor badrumskåp
Barriär till trappa
Ändrade fönster till större och hel glasdörr altan
Takkupa med balkong
Tror att det var allt :)
Ulle
Vad har ni betalat för grunden?

Vad kostar det att få putsad fasad?

Många frågor...

Ingen som har fax eller scanner och kan slänga iväg hela tillvalslistan till mig möjligtvis?
Tyvärr, inget inkopplat. Men prat med Hjältevadshus så får du säkert en prislista.

Ulle
 
Tack!

Har nu pratat med Hjältevadshus och skall få en tillvalsprislista hemskickad! *s* Se så lätt det kan vara... ;D ;D

Ni som bygger, har ni vart inne o kollat i ett visningshus innan ni bestämde er för just "ert" hus?

Vi ska kolla på ett Asken i helgen men jag skulle gärna vilja kolla in Sjögården och Björken också...
 
Isolerade innerväggar är inte heller så dumt.
Vi har byggt ett Mogården. Vi bad Hjältevadshus förbereda för braskamin, så gick vi och köpte oss en murspis lokalt istället. Vi tjänade en hel del tusenlappar på det och så kunde vi välja fritt vad vi ville ha för kamin. Kanske är något att tänka på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.