Har ett vitputsat hus med röda fönster som jag ska förse med markiser. Jag vill ha enfärgade men vet inte riktigt vilken färg, funderar på grå/svarta eller röd/lila.
Någon som har förslag?
 
Så ljusa som möjligt! Det blir blir VÄLDIGT mörk inomhus om du tar mörka markiser...
Jag skulle ta vita eller vit/ljusgrå-randiga. Om det finns skulle jag även kunna tänka mig något åt lattehållet.
 
Här kommer en med precis tvärtom åsikter ;)
Vi har i dag mörkgröna då vi satte upp dom får vår "gröna tid". Men nu ska vi byta till svarta i stället. Det blir faktiskt inte mörkare på en mörk mot en ljus. Jag skulle inte rekommendera dig att ta en ljus och definitivt inte en randig med vita ränder. Inte om du är pedant som jag i alla fall ;D. Då får du tillbringa din lediga tid med att skura ::)Undertiden vi har haft våra gröna i 8 år, så har två av våra grannar som trilskats med vit randiga fått byta sina två gånger då dom blivit så solkiga och dom har tillslut inte fått dom rena utan fått byta dom. Grannen till vänster har haft sina i två år och dom ser ut som dom suttit där i 20. Medans våra är som nya än..Det finns nytt markistyg som är lite tunnare men ska vara lika bra.
Jag skulle ta upp en färg jag redan har på huset så det inte blir för mycket blandning.

Lycka till! :)
 
Min tanke är att det kan bli tråkigt med svart på ett vitt hus. Jag har svårt att föreställa min till dom röda fönstren, men jag skulle nog ta nåt grått/beige. Beige kanske känns varmare än grått, det beor ju på hur det er ut runtomkring.
Du har inga bilder på huset?
 
Rött och mörkgrått är riktigt snyggt ihop.
/CC
 
Här kommer en bild på huset.
 
  • Hemgrdsgatan_050920_007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är inget lätt val! Det är ju inget man bara kan måla över om man ångrar sig heller ;)
Vårt hus är också vitputsat och vi har valt att byta ut våra mot just svarta.Vi har som er svart tak och tar därmed upp en färg vi redan har. Vi har redan testat att lägga på svart på våra och det blir supersnyggt. Vi har en röd dörr med ett stort runt fönster och vill därmed försöka att begränsa färgerna. Ett hus i en annan del av stan har vit putsat hus och röd dörr och rött runt fönstrena och röda markiser. Jag tycker doch att deras blev för rött. Vi valde mellan grafitgrå och svart. Men valde svart för att slippa en nyans grått till på huset. Kolla med dom som säjer markiser,dom har säkert lite bilder eller dyl från arbeten dom gjort.

Lycka till! :)
 
Ja, jag måste nog ändra mig. Jag tror att svarta kan bli jättesnyggt på det här huset. Som tidigare skriver, rött kan nog bli förmycket...
 
Tror nog att det lutar åt det svarta. Ingen som har bilder på liknande hus med markiser på? Vore kul att se lite olika färgval.
 
tycker att huset skulle trivas med en färggladare detalj ... rött-grått randigt?
gaia
 
tycker att huset skulle trivas med en färggladare detalj ... rött-grått randigt?
Snygg ingång :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.