Status
Tråden går ej att kommentera.
Har försökt att bygga idag men det blev inte så mycket gjort. Kollade tempen vid 17:00 och då visade den 39,5. Detta måste varit årets varmaste dag. Jag har kört acn inne hela dagen och har fåt ner tempen till svala 26grader :surprised:.
Nåväl.
Har fixat lite på huset när energin fanns. Drog fram för utelampor.
Var på Beijer och köpte panel när värmen blev för bra:sweat:

Installationsarbete under en altan med synliga läkt och reglar samt draget elrör för utelampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete på en altan med nya läkt och reglar under konstruktion och en svensk flagga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har skruvat upp läkt och lite reglar under altanen. Liten speciallösningför att ha något att skruva i under stålbalken. Har även fräst bort färgen på reglarna :)
Installation av läkt och reglar under en altan med en synlig stålbalk och bortfräst färg på träet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undersidan av en altan med nyuppsatta läkt och reglar samt en stålbalk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är ett vanligt bjälklag så det blir glasull
Skulle hellre trampa på spiken än köra med glasull
Nej stenull är bättre på nästan allt.
Häftig utbyggnad.
 
T Polos skrev:
Skulle hellre trampa på spiken än köra med glasull
Nej stenull är bättre på nästan allt.
Häftig utbyggnad.
Det var mysigt att köra med glasull i den värmen. Nu är det bara hela taket, ytterväggarna och golvet som ska isoleras :worried:.
Får köpa overall :rofl:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Varför kör man med glasull ?
Priset eller tycker du den är bättre att jobba med.
Personligen tycker jag stenullskivor är mycket lättare att kapa samt kliar inte somglasullen.
 
T Polos skrev:
Varför kör man med glasull ?
Priset eller tycker du den är bättre att jobba med.
Personligen tycker jag stenullskivor är mycket lättare att kapa samt kliar inte somglasullen.
Priset får jag väll säga. Har aldrig funderat på det, otrevligt vilket som :). Har inte köpt till golvet än så det kan bli stenull
 
Lite panel uppe. Idag var det inte ens soligt men likaväl 35 grader. Blev mest soffhäng vid acn :sweat:

Uppförande av trätakpaneler i en byggkonstruktion med synligt regelverk och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis monterad träpanel på husfasad med byggställningar och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Lite panel uppe. Idag var det inte ens soligt men likaväl 35 grader. Blev mest soffhäng vid acn :sweat:

[bild] [bild]
AC... man tackar man tackar... :)
Vi slängde ut LVpumpen, som vi förmodligen kunde kylt med nu, för 8år sedan.
Frikyla från borrhålet känns smålockande, eller AC inköp innan nästa värmebölja.
Folk betalar 3dubbla priset för vanliga Jula fläktar, men visst.. det är HETT.

Har själv tillbringat den här veckan i söderläge 1 våning upp, druckit på tok för lite vatten, öl är gott men hjälper men inte. :)
Fick dit panelen på takkupan idag, var och kompletterade men lyckades köpa en bräda för lite...
På´t imorgon igen! (y):cool:
Kämpa på!! :strong:
 
FredrikR FredrikR skrev:
AC... man tackar man tackar... :)
Vi slängde ut LVpumpen, som vi förmodligen kunde kylt med nu, för 8år sedan.
Frikyla från borrhålet känns smålockande, eller AC inköp innan nästa värmebölja.
Folk betalar 3dubbla priset för vanliga Jula fläktar, men visst.. det är HETT.

Har själv tillbringat den här veckan i söderläge 1 våning upp, druckit på tok för lite vatten, öl är gott men hjälper men inte. :)
Fick dit panelen på takkupan idag, var och kompletterade men lyckades köpa en bräda för lite...
På´t imorgon igen! (y):cool:
Kämpa på!! :strong:
Tänk på att bara vatten (eller öl) inte räcker. Blanda i en Resorb eller motsvarande, gör stor skillnad.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Tänk på att bara vatten (eller öl) inte räcker. Blanda i en Resorb eller motsvarande, gör stor skillnad.
Idag till "lunchen", ok frukosten med påtår är klar runt 10 så det är väl kanske inte läge för lunch vid 12 men, så serverades det kaffe (jättebra, visst, men jag gillar det trots värmen), vatten, några citronkex samt nötter :)
Men du har helt rätt att en Resorb inte är fel, mycket av vattnet som dricks här är kolsyrat, men förmodligen får man ju inte i sig lika mycket salter och mineraler som i flaskvatten?!
 
FredrikR FredrikR skrev:
AC... man tackar man tackar... :)
Vi slängde ut LVpumpen, som vi förmodligen kunde kylt med nu, för 8år sedan.
Frikyla från borrhålet känns smålockande, eller AC inköp innan nästa värmebölja.
Folk betalar 3dubbla priset för vanliga Jula fläktar, men visst.. det är HETT.

Har själv tillbringat den här veckan i söderläge 1 våning upp, druckit på tok för lite vatten, öl är gott men hjälper men inte. :)
Fick dit panelen på takkupan idag, var och kompletterade men lyckades köpa en bräda för lite...
På´t imorgon igen! (y):cool:
Kämpa på!! :strong:
Vi har en portabel ac och den funkar väll sådär. Kyler vårt sovrum utan problem, men när det är så här varmt och övervåningen är 112m2 så orkar den inte. Har legat på 27 grader inne idag. Och då är de stor skillnad sen taket på uterummet kommit på = skugga på vardagsrumsfönstren.

Jag käkar nudelsoppa till frukost så får man i sig en hel del salt. Sen dricker jag en hel del och när det är för varmt får det bli lite (läs mycket) glass.

Snart hoppas jag på vanlig svensk sommar (20-25 grader och molnigt). Detta är lite för bra.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Idag har det blivit fönsterbleck och panel. Använder överbleck för att få det att passa med de fasta fönsterpartierna :)

Pågående installation av fönsterbleck och träpanel på ett hus under konstruktion med synliga takbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus under renovering med nytt fönsterbleck och panel, ställningar runt bygget, i kvällsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 4 till
  • Laddar…
Idag var det ganska behagligt ute efter 18:00 så det blev jobb till 22. Mer panel på plats.
Överblecket kanske blev lite smalt, får se när foder kommer upp :thinking:
Byggarbetsplats utomhus med nyinstallerad träpanel på husvägg, tillsammans med oskyddad trästomme och byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats vid skymning med ny monterad panel och smalt överbleck på byggnadens hörna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvällsbild av hus under renovering med ny panel och ställning, samt byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 6 till
  • Laddar…
Idag var det alldeles för varmt igen. Fick ner asfaboarden och upp med utegips. Blir panel imorgon :)

Hus under renovering med ny utegips och byggnadsställning, svensk flagga i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katten gillar byggnadsställningen.
Får hålla koll så jag inte bygger in honom bara :whistle:
Svart katt sittande på en träkonstruktion inomhus med utsikt mot hus och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart katt sitter på en träbalk under ett tak med synliga trästockar och takpaneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öyivind och 9 till
  • Laddar…
Idag var jag nära att slå mig rejält. Stegen gled undan när jag stod och skruvade. Som tur stannade den i underkant på fönstret för fönsterblecket var inte mycket att hägna i. Mer än lite skrapsår blev det inte, däremot dog extra-dragaren :oops:.

En stege lutad mot husfasaden på en byggarbetsplats, halvvägs upp till ett öppet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Batteridriven skruvdragare på en träplank med person i arbetsskor och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Skönt att det gick bra med dig och grattis till ett gyllene tillfälle att skaffa en ny skruvdragare ;):crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.