P Pysslarn skrev:
Stenhård vill jag nog inte säga men visst har jag tränat lite.

Insåg att lite soft stavgång med goa pensionärer räckte mer än väl för att hålla jämna steg med vissa av de lite mer tävlingsinriktade i gänget och kunna gå hela vägen på Glorias. Kommer att bli mysigt!

//Ronnie
Kom osökt att tänka på dig när jag såg dom här i soprummet precis. Hela och fina, ställbara i längd, dock inte kolfiber. Ska jag hålla dom till dig?

En ställbar promenadstav lutad mot en grön sopcontainer med en lapp som erbjuder den till någon specifik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två ställbara längdskidor står i ett soprum med en lapp som säger 'GRATIS GÄRNNER' med ett leende ansikte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Gulligt av dig Ola men jag har redan stavar. Men ta och testa själv — finfin träning och kanon med lite extrastöd när man kommer upp lite i ålder, det kommer du att märka!

//Ronnie
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Stavar är väldigt skönt att ha är man fjällvandrar också.
 
Nu är detta väldigt off-topic och det har säkert diskuterats ingående någon annanstans i något fjällvandrarforum men eftersom trådens ursprungsämne känns ganska överspelat så hakar jag på ändå.

Stavar kan säkert vara väldigt bra vid lite svårare vad men i övrigt så tycker jag mest de verkar vara ivägen och tillför ytterligare vikt. Är det verkligen något man vill asa med sig? (Utgår från att du, @13th Marine, pratar om sommarfjäll .)
 
Jepp, sommarfjäll.

Jag uppskattar stavarna när jag vandrar, speciellt som du säger i de svårare partierna samt vid lite mer strömmande vad. Har inte uppfattat dem som speciellt i vägen när man inte behöver dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.